• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان جايگاه زنان در عرصه رسانه ها
تعداد صفحات 16
نویسنده مریم فرهمند
مشخصات نشریه  پژوهش‌های ارتباطی (مصوب وزارت علوم) پیاپی 38
تاریخ انتشار تابستان - 1383
محدوده صفحات 250-235
زبان فارسی
کلید واژه فمینیسم  نقش زن در رسانه  حضور زن در رسانه  جنسیت در رسانه  جایگاه زن در رسانه  
موضوع زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات    
چکیده نويسنده ضمن تعريف واژه رسانه با نگاهي اجمالي به رسانه ها در جامعه جهاني نكته مهم را در آن ها جريان يك سويه اطلاعات و ارائه گزينشي برنامه ها به مخاطب مي داند. سپس به بررسي نقش رسانه هاي ملي در كشورها و اهداف آن ها پرداخته, و از جمله اين اهداف را در سه بعد سياسي, فرهنگي و اقتصادي مي داند.\r\n\r\nوي همچنين ظهور نهضت هاي فمينيستي را در ايجاد ديدگاه هاي جنسيتي در رسانه ها حائز اهميت دانسته و به بررسي ضرورت حضور زنان در رسانه مي پردازد, ايشان وضعيت موجود زنان در رسانه هاي جهان و ايران را بيشتر جنبه ابزاري و بمنظور جلوه بخشيدن به محصولات رسانه مي داند.

کد مقاله 2855
تعداد بازدید 1059

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397