چکیده
|
نويسنده ضمن تعريف واژه رسانه با نگاهي اجمالي به رسانه ها در جامعه جهاني نكته مهم را در آن ها جريان يك سويه اطلاعات و ارائه گزينشي برنامه ها به مخاطب مي داند. سپس به بررسي نقش رسانه هاي ملي در كشورها و اهداف آن ها پرداخته, و از جمله اين اهداف را در سه بعد سياسي, فرهنگي و اقتصادي مي داند.\r\n\r\nوي همچنين ظهور نهضت هاي فمينيستي را در ايجاد ديدگاه هاي جنسيتي در رسانه ها حائز اهميت دانسته و به بررسي ضرورت حضور زنان در رسانه مي پردازد, ايشان وضعيت موجود زنان در رسانه هاي جهان و ايران را بيشتر جنبه ابزاري و بمنظور جلوه بخشيدن به محصولات رسانه مي داند.
|