عنوان
|
جايگاه زنان در عرصه رسانه ها |
تعداد صفحات
|
16 |
نویسنده
|
مریم فرهمند |
مشخصات نشریه
|
پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش سابق) - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ايران پیاپی 38 |
تاریخ انتشار
|
تابستان - 1383 |
محدوده صفحات
|
250-235 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
فمینیسم نقش زن در رسانه حضور زن در رسانه جنسیت در رسانه جایگاه زن در رسانه
|
موضوع
|
زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات
|
چکیده
|
نويسنده ضمن تعريف واژه رسانه با نگاهي اجمالي به رسانه ها در جامعه جهاني نكته مهم را در آن ها جريان يك سويه اطلاعات و ارائه گزينشي برنامه ها به مخاطب مي داند. سپس به بررسي نقش رسانه هاي ملي در كشورها و اهداف آن ها پرداخته, و از جمله اين اهداف را در سه بعد سياسي, فرهنگي و اقتصادي مي داند.\r\n\r\nوي همچنين ظهور نهضت هاي فمينيستي را در ايجاد ديدگاه هاي جنسيتي در رسانه ها حائز اهميت دانسته و به بررسي ضرورت حضور زنان در رسانه مي پردازد, ايشان وضعيت موجود زنان در رسانه هاي جهان و ايران را بيشتر جنبه ابزاري و بمنظور جلوه بخشيدن به محصولات رسانه مي داند.
|