• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان جايگاه زنان در عرصه رسانه ها
تعداد صفحات 16
نویسنده مریم فرهمند
مشخصات نشریه  پژوهش‌های ارتباطی (پژوهش و سنجش سابق) - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ايران پیاپی 38
تاریخ انتشار تابستان - 1383
محدوده صفحات 250-235
زبان فارسی
کلید واژه فمینیسم  نقش زن در رسانه  حضور زن در رسانه  جنسیت در رسانه  جایگاه زن در رسانه  
موضوع زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات    
چکیده نويسنده ضمن تعريف واژه رسانه با نگاهي اجمالي به رسانه ها در جامعه جهاني نكته مهم را در آن ها جريان يك سويه اطلاعات و ارائه گزينشي برنامه ها به مخاطب مي داند. سپس به بررسي نقش رسانه هاي ملي در كشورها و اهداف آن ها پرداخته, و از جمله اين اهداف را در سه بعد سياسي, فرهنگي و اقتصادي مي داند.\r\n\r\nوي همچنين ظهور نهضت هاي فمينيستي را در ايجاد ديدگاه هاي جنسيتي در رسانه ها حائز اهميت دانسته و به بررسي ضرورت حضور زنان در رسانه مي پردازد, ايشان وضعيت موجود زنان در رسانه هاي جهان و ايران را بيشتر جنبه ابزاري و بمنظور جلوه بخشيدن به محصولات رسانه مي داند.

کد مقاله 2855
تعداد بازدید 1036

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397