عنوان | تأثیرات ارتباط رایانه محور و جنسیت بر یادگیری اصطلاحات انگلیسی توسط دانشجویان دانشگاهی رشته زبان انگلیسی |
تعداد صفحات | 28 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | دوفصلنامه پژوهشهای زبانشناختي در زبانهای خارجی - دانشگاه تهران شماره 2 |
تاریخ انتشار | پاییز و زمستان - 1395 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 392-365 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | جنسیت تلفن همراه یادگیری زبان رایانه پيامک زبان انگلیسی یادگیری زبان انگلیسی تلگرام اصطلاحات انگلیسی یادگیری زبان به کمک رایانه یادگیری زبان به کمک تلفن همراه ارتباط رایانه محور |
چکیده |
امروزه از تلفن های همراه برای تدریس در خارج از کلاس استفاده میشود. در این مطالعه، ما یادگیری اصطلاحات انگلیسی توسط زبان آموزان از طریق سرویس تلگرام و پس از آن تفاوت میان جنسیت ها در یادگیری را بررسی میکنیم. برای دستیابی به این هدف، 90 دانشجوی سال اول رشته زبان انگلیسی دانشگاه به سه گروه تقسیم شدند. یک گروه لیست اصطلاحات را هفتگی و از طریق تلگرام و گروه دیگر لیست اصطلاحات را هفتگی و بر روی کاغذ دریافت کردند و گروه آخر هیچ لیستی را دریافت نکرد و فقط بر سر کلاس کاربرد اصطلاحات خود حاضر شد. پس از پایان این روند، نتایج پیشآزمون و پسآزمون و پس آزمون با تاخیر در نرم افزار (SPSS) قرار گرفت. مشاهده شد که گروه تلگرام از هر دو گروه در پسآزمون و پسآزمون با تاخیر عملکرد بهتری داشته اما تفاوت قابل توجهی در میان جنسیت ها مشاهده نشد. |
کد مقاله | 28785 |
تعداد بازدید | 247 |
|