عنوان | تأثیر آموزش گروهی عوارض سوء مصرف مواد بر نگرش به اعتیاد دانشآموزان دختر دبیرستانی دارای والد معتاد (مطالعه موردی) |
تعداد صفحات | 17 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه اعتیاد پژوهی - ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری - علمی پژوهشی سال 11 پیاپی 41 |
تاریخ انتشار | بهار - 1396 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 101-85 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | آموزش گروهی دانشآموزان دختر دبیرستانی مطالعه موردی نگرش دانشآموزان دختر سوء مصرف مواد نگرش دختران نگرش به اعتیاد والدین معتاد اعتیاد والدین |
چکیده |
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير آموزش گروهي عوارض سوءمصرف مواد بر نگرش دانش آموزان دختر داراي والد معتاد انجام گرفت. روش: اين پژوهش از نوع نيمه آزمايشي و با استفاده از روش پيش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماري اين پژوهش را 84 دانش آموزان دختر داراي والد معتاد تشكيل مي دادند كه در سال 1394در دوره دوم دبيرستان هاي شهر ششتمد مشغول به تحصيل بودند. از بين دانش آموزان داوطلب شركت در برنامه آموزشي 60 نفر به صورت تصادفي انتخاب شدند و در دو گروه به صورت تصادفي جاي گرفتند. گروه آزمايش به مدت ۸ جلسه تحت برنامه آموزش گروهي قرار گرفتند و گروه گواه هيچ آموزشي دريافت نكردند. داده هاي مورد نياز پژوهش با استفاده از پرسش نامه نگرش نسبت به اعتياد جمع آوري گرديد. يافته ها: نتايج تحليل كواريانس نشان داد كه آموزش گروهي بر مولفه هاي نگرش به اعتياد (01/0 P < ) دانش آموزان دختر داراي والد معتاد تاثير مثبت داشت. نتيجه گيري: با توجه به اين كه آموزش گروهي عوارض سوءمصرف مواد موجب نگرش منفي نسبت به اعتياد در دانش آموزان دختر دبيرستاني داراي والد معتاد شد، لازم است كه اين گونه برنامه هاي آموزشي در دبيرستان ها و دانشگاه ها مورد توجه قرار گيرد. |
کد مقاله | 28779 |
تعداد بازدید | 243 |
|