عنوان
|
ستارگان سینما و هویت آنلاین: مطالعه نشانهشناختی بازسازی مفهوم ستارگی پس از اینترنت (مطالعه موردی تصاویر منتشر شده در اینستاگرام الناز شاکردوست) |
تعداد صفحات
|
35 |
نویسنده
|
صادق رشیدی - زهرا صبورنژاد |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه مطالعات رسانههای نوین - دانشگاه علامه طباطبایی - علمی پژوهشی سال 1 شماره 3 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1394 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
199-165 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
هویت سینما اینترنت نشانهشناسی فضای مجازی مخاطبان ستارگان سینما ستارگان زن سینما تحلیل نشانه شناختی عکس اینستاگرام الناز شاکردوست
|
چکیده
|
این مقاله با هدف مطالعه و تحلیل مفهوم ستارهسازی پس از اینترنت و تحلیل تأثیرات رسانههای جدید و مجازی در دگرگونی معنای ستارگی نوشته شده است. در این مقاله تلاش شده تا با استفاده از مطالعه موردی بومی و مطالعه معنای ستارگی و ستارهسازی در سینما از دیدگاههای گوناگون، نقش اینترنت و فضاهای مجازی در تغییر و دگرگون کردن معنای ستاره سینمایی را مورد تحلیل قرار گیرد. بدین منظور برای مطالعات موضوع مورد نظر و تحلیل یافتهها و نمونههای موردی این مقاله، از تحقیق کیفی با رویکرد مطالعات فرهنگی و روش نشانهشناسی استفاده شده است. اطلاعات مورد نیاز این مقاله نیز بهصورت کتابخانهای گردآوری شده است. اما در مورد پیشینه تحقیق این مقاله، باید گفت تاکنون پژوهشی در این مورد خاص صورت نگرفته است. نتایج این مطالعات در مجموع نشان میدهد که ستارههای سینمایی در تعامل بی واسطه با مخاطب و نیز با راهبرد خودبیانگری و تصاویر شخصی و خصوصی تغییر مهمی در شیوههای نگرش جامعه به معنای ستارگی ایجاد کردهاند و چگونگی ستارهسازی و معرفی آن به جامعه، که در روشهای کلاسیک و وابسته به رسانههای جمعی و نشریات عام، تحت اختیار هنرپیشهها نبود، این بار در بافت و شرایط جدید و بی واسطهای در جریان است و در حقیقت معنای جدید ستارگی، ستاره بودن در شرایط پس از اینترنت است.
|