• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه جهت‌گیری هدف فردی، ادراک از جهت‌گیری هدف کلاس و جهت‌گیری هدف والدین با فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان دختر دبیرستانی شهر کرمانشاه
تعداد صفحات 20
نویسنده مهری رحمتی - فرحناز محمدی
مشخصات نشریه فصلنامه رويش روانشناسي - انجمن روانشناسي باليني كودك و نوجوان سال 6 شماره 1 پیاپی 18
تاریخ انتشار بهار - 1396
درجه علمی علمی - ترویجی
محدوده صفحات 130-111
زبان فارسی
کلید واژه جهت‌گیری هدف  کرمانشاه  دانش‌آموزان دختر دبیرستانی  جهت‌گیری هدف دانش‌آموزان  فرسودگی تحصیلی  جهت‌گیری هدف فردی  ادراک از جهت‌گیری هدف کلاس  ادراک از جهت‌گیری هدف والدین  
چکیده فرسودگي تحصيلي كه نتيجه خستگي ذهني و عدم علاقه به تحصيل است تحت تاثير عوامل مختلفي قرار دارد. هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه ي جهت گيري هدف فردي، ادراك از جهت گيري هدف كلاس و جهت گيري هدف والدين با فرسودگي تحصيلي دانش آموزان دختر دوره دبيرستان شهر كرمانشاه در سال تحصيلي 93-94 بود. روش پژوهش حاضر از نوع تحقيقات همبستگي است. با استفاده از جدول مورگان 375 دانش آموز به صورت خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده دو پرسشنامه استاندارد فرسودگي مربوط به مدرسه (SBI) و پرسشنامه الگوهاي يادگيري سازگار (PALS) بود. براي تحليل داده ها از نسخه 19 نرم افزار آماري SPSS استفاده شد. براي تحليل داده ها از همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون چند متغيره به شيوه ي گام به گام استفاده شده است. نتايج همبستگي پيرسون مشخص كرد كه بين جهت گيري هدف تسلطي، جهت گيري هدف عملكردگرا، ادراك از ساختار كلاس تسلطي، ساختار كلاس عملكردگرا، هدف عملكردي والدين با فرسودگي تحصيلي رابطه معناداري وجود دارد (P < 0/05). اما جهت گيري هدف عملكرد گريز، ادراك از ساختار كلاس عملكرد گريز و هدف تسلطي والدين با فرسودگي تحصيلي ارتباط معناداري ندارند. همچنين، نتايج نشان داد متغيرهاي پژوهش 14/0 واريانس فرسودگي تحصيلي را تبيين مي كنند. اين پژوهش حاكي از ارتباط و اهميت جهت گيري هدف فردي، جهت گيري هدف كلاس و جهت گيري هدف والدين در ارتباط با فرسودگي تحصيلي است.

کد مقاله 28728
تعداد بازدید 228

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397