عنوان | رابطه بین بیش درگیری والدین و رفتار غیرمولد تحصیلی فرزندان |
تعداد صفحات | 16 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه روانشناسی (مصوب وزارت علوم) سال 21 شماره 4 پیاپی 84 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1396 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 443-428 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | بیش درگیری والدین رفتار غیرمولد تحصیلی محق پنداری تحصیلی |
چکیده |
پژوهش حاضر با هدف شناخت رابطه ساختاري بيش درگيري والدين بر رفتار غيرمولد تحصيلي فرزندان با واسطه گري محق پنداري تحصيلي انجام شد. نفر از دانشجويان شركت كنندگان پژوهش شامل 451 دانشگاه شيراز بودند كه بر اساس روش نمونه برداري خوشه اي چندمرحله اي انتخاب شدند و مقياس بيش، مقياس محق درگيري والدين ليمون و بوچانان (2011 ) و مقياس رفتار پنداري تحصيلي چونينگ و كمبل (2009 ) را تكميل كردند. غيرمولد تحصيلي ريمكوس (2012) نتايج تحليل مسير از نوع مدل يابي معادلات ساختاري نشان دادند مدل پيشنهادي با داده هاي اين پژوهش برازش مناسبي دارد و اثر مستقيم بيش درگيري والدين بر محق پنداري تحصيلي تاييد شد. همچنين محق پنداري تحصيلي بر رفتار غير مولد تحصيلي تاثير مستقيم داشت. مدل نشان داد بيش درگيري والدين به واسطه محق پنداري تحصيلي بر رفتار غيرمولد تحصيلي تاثير دارد. نتايج بيانگر آن است كه بيش درگيري والدين، سطح محق پنداري تحصيلي را پيش بيني و بروز سوءرفتارهاي تحصيلي را تعيين مي كند. |
کد مقاله | 28684 |
تعداد بازدید | 466 |
|