• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی رابطه جو عاطفی خانواده با خلاقیت دانش‌آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهرستان اصفهان
تعداد صفحات 22
نویسنده جواد خلعتبری - فاطمه زهرا سهیلی‌پور
مشخصات نشریه فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی - باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی شماره 2 پیاپی 26
تاریخ انتشار پائیز - 1396
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 188-167
زبان فارسی
کلید واژه دانش‌آموزان دختر  دختران اصفهان  خلاقیت دختران  خلاقیت  اصفهان  جو عاطفی خانواده  خلاقیت کودکان  جو خانواده   سبک فرزندپروری  دانش‌آموزان پایه پنجم  دختران مقطع ابتدایی  
چکیده زمینه: امروزه خلاقیت جایگاه خاصی را در روانشناسی به خود اختصاص داده است. توجه به پرورش خلاقیت کودکان یکی از مهمترین برنامه‌ها برای توسعة کشور در زمینه‌های مختلف می‌باشد.
هدف: با توجه به اهمیت بعد تربیتی خلاقیت و نقش خانواده در بالفعل کردن جنبه‌های گوناگون رشد، هدف کلی تحقیق بررسی ارتباط بین جو عاطفی خانواده با خلاقیت دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدائی می باشد.
روش: جامعة آماری دانش‌آموزان دختر پایة پنجم مقطع ابتدائی ناحیة 1 شهر اصفهان و والدین آنها می‌باشند. نمونه آماری 220 نفر از دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدائی و والدین آنها می باشند که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند. ابزار اندازه‌گیری پرسشنامة شیوة فرزندپروری و آزمون خلاقیت تورنس می‌باشد. تجزیه و تحلیل اطلاعات در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفته است.
یافته ها: نتایج تحقیق نشان می دهد بین جو عاطفی خانواده و خلاقیت در سطح رابطه وجود ندارد. بین سبک مقتدرانه و خلاقیت در سطح رابطه وجود ندارد. بین سبک سهل گیر و مستبد با خلاقیت در سطح رابطه معکوس وجود دارد.
نتیجه گیری: بهترین سبک فرزندپروری، سبک مقتدرانه میباشد. والدین در این سبک در تربیت سخت و در امر کنترل میانه رو هستند. انتظارات آنها قاطعانه با رفتاری سنجیده و معقول میباشد و محدودیتهای متناسب و منطقی برای کودکان اعمال میکنند. کودکان این والدین پرانرژی، شایسته، قابل اعتماد و مستقل و.... میباشند.

کد مقاله 28595
تعداد بازدید 203

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397