• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان جهت‌گیری نسبت به کنترل اجتماعی (نمونه پژوهی: نوع‌شناسی جهت‌گیری نسبت به مقررات پوشش در بین زنان دانشجو دانشگاه فردوسی مشهد)
تعداد صفحات 0
نویسنده ابوالقاسم  شهریاری - فاطمه جمیلی کهنه شهری - آیدا مرکزی
مشخصات نشریه دوفصلنامه مطالعات زن و خانواده - دانشگاه الزهرا (س) - علمی پژوهشی شماره 1 پیاپی 11
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
زبان فارسی
کلید واژه پوشش زنان  زنان دانشجو  کنترل اجتماعی  نوع‌‌شناسی  دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد  دانشگاه فردوسی مشهد  بومی سازی  جهت‌گیری  نوع‌شناسی گرث و میلز  نوع‌شناسی عملیاتی  
چکیده این پژوهش، با استفاده از روش پیمایش آنلاین و ارسال پرسشنامه به‌صورت تصادفی صورت گرفته است؛ جامعه آماری دانشجویان زن دانشگاه فردوسی است که از آن میان در نهایت 331 دانشجو از 12 دانشکده مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
تحقیق حاضر دارای سه دستاورد اصلی است. اول آنکه نوع‌شناسی گرث و میلز فقط ۱۵٪ جهت‌گیری‌ها نسبت به مقررات پوشش را در نمونه شناسایی کرده است؛ درحالی‌که نوع‌شناسی عملیاتی با رویکرد بومی‌سازی، توانایی شناسایی جهت‌گیری‌های مذکور را تا %۷۹ افزایش داده است. نوع شناسی مورد اشاره دارای چهار دسته است که نوع اول با عنوان متعهد و ملتزم 41.3 درصد، نوع دوم با عنوان همرنگ‌نما و متظاهر 26.7 درصد، نوع سوم با عنوان دوگانه در حرف و عمل 6.3 درصد و نوع چهارم با عنوان مخالف و قانون شکن 5.13 درصد از حجم نمونه را شامل شده است. دوم آنکه علاوه بر چهار نوع جهت‌گیری معرفی شده در نوع‌شناسی بومی‌سازی شده، ضمن مطالعه داده‌ها و تعیین مشابهت‌ها و تفاوت‌ها، جهت‌گیری دیگری تحت‌ عنوان جهت‌گیری نوین شناسایی شده است که %12.38 از نمونه را شامل می‌گردد؛ و لذا فقط %8.45 از نمونه ناشناخته باقی مانده است.

کد مقاله 28187
تعداد بازدید 214

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397