عنوان | رابطه شبکههای اجتماعی با عملکرد کسب و کارهای زنان با نقش میانجی هوشیاری کارآفرینانه و تبعیض جنسیتی |
تعداد صفحات | 20 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه توسعه کارآفرینی شماره 2 پیاپی 36 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1396 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 318-299 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | تبعیض جنسیتی توسعه کارآفرینی زنان کارآفرینی زنان شبکههای اجتماعی توسعه کارآفرینی زنان در ایران هوشیاری کارآفرینانه کسب و کار زنان عملکرد کسب و کارهای زنان |
چکیده |
پژوهش حاضر كه از لحاظ هدف، كاربردي و از نظر روش جمع آوري داده ها از نوع توصيفي- پيمايشي است به بررسي رابطه شبكه هاي اجتماعي بر عملكرد كسب وكارهاي زنان با نقش ميانجي هوشياري كارآفرينانه و تبعيض جنسيتي پرداخته است. جامعه آماري پژوهش دربرگيرنده 148 نفر از زنان صاحب كسب وكار در سيزدهمين همايش توسعه كارآفريني زنان ايراني بودند كه با استفاده از فرمول كوكران و روش نمونه گيري تصادفي ساده 106 نفر حجم نمونه درنظر گرفته شده است. داده هاي لازم از طريق پرسشنامه جمع آوري شده است. تجزيه و تحليل اطلاعات با استفاده از روش مدل سازي معادلات ساختاري به روش حداقل مربعات جزئي استفاده شد كه به اين منظور نرم افزاري آماري PLS Smart بكار گرفته شده. نتايج پژوهش بيانگر رابطه معناداري بين شبكه هاي اجتماعي بر عملكرد كسب وكارهاي زنان با نقش ميانجي هوشياري كارآفرينانه و تبعيض جنسيتي مي باشد. همچنين شبكه اجتماعي و تبعيض جنسيتي و هوشياري كارآفرينانه بر عملكرد كسب وكارهاي زنان رابطه معناداري دارد. با توجه به رابطه شبكه هاي اجتماعي بر عملكرد كسب وكارهاي زنان مي توان بيان كرد كه ارتباطات گسترده و موثر زنان از طريق شبكه هاي اجتماعي مي تواند به عملكرد بهتر آنها در زمينه كسب وكار منجر شود. |
کد مقاله | 27574 |
تعداد بازدید | 247 |
|