عنوان
|
اعتباریابی و رواسازی آزمون چند گزینهای چند پاسخ پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان زن دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز |
تعداد صفحات
|
16 |
نویسنده
|
شیرین داوری فیض پور آذر - علی نقی اقدسی - غلامرضا گل محمدنژاد بهرامی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه زن و مطالعات خانواده - مصوب دانشگاه آزاد سال 10 پیاپی 35 |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1396 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
64-49 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
زنان دانشجو پیشرفت تحصیلی رواسازی اعتباریابی تبریز آزمون چند گزینهای چند پاسخ آزمون جور کردنی آزمون کوتاه پاسخ آزمون صحیح غلط آزمون تشریحی گسترده پاسخ
|
چکیده
|
هدف از تحقیق حاضر اعتباریابی و رواسازی آزمون چندگزینهای- چند پاسخ پیشرفت تحصیلی با استفاده از روش روانسنجی بود. جامعه آماری شامل کلیه دروس ارائه شده در نیمسال دوم سال تحصیلی 95-94 در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، به تعداد 65 کلاس درس و نمونه 4 درس میباشد که به روش تصادفی خوشهای انتخاب شدهاند. ابزار اندازهگیری، شامل آزمونهای پیشرفت تحصیلی محقق ساخته برای دروس انتخابی بود که روایی محتوایی آنها به تایید 5 نفر از اساتید گروه علوم تربیتی رسید و پایایی آنها از طریق آلفای کرونباخ محاسبه گردیده است. روایی آزمون های چندگزینهای-چند پاسخ نیز از طریق بررسی همبستگی آن با سایر انواع آزمونها و با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون برآورد گردیده است. نتایج نشان داد پایایی آزمون های چندگزینه ای-چندپاسخ طراحی شده مناسب بوده و همچنین همبستگی بین نمرات آزمون چندگزینهای-چند پاسخ با نمرات آزمونهای تشریحی گسترده پاسخ، صحیح-غلط، کوتاه پاسخ و جورکردنی از نظر آماری معنیدار میباشد و ضرایب همبستگی به ترتیب 865/0، 628/0، 771/0 و 669/0 میباشد، لذا میتوان ادعا نمود آزمون های چندگزینهای-چند پاسخ طراحی شده دارای اعتبار و روایی می باشند.
|