• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقایسه سبک‌های فرزندپروری، دلبستگی و بهزیستی روان‌شناختی والدین بر گرایش به ورزش‌های گروهی و انفرادی دانش‌آموزان
تعداد صفحات 7
نویسنده حسین یعقوبی - منیرالسادات ذاکرفرد - زهرا افرا
مشخصات نشریه دوماهنامه اصول بهداشت روانی - دانشگاه علوم پزشكی مشهد - علمی پژوهشی شماره 3
تاریخ انتشار فروردین و اردیبهشت 1396 - 1396
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 145-139
زبان فارسی
کلید واژه فرزندپروری  دلبستگی  بهزیستی روان‌شناختی  سبک‌های دلبستگی  فعالیت ورزشی  ورزش گروهی  ورزش‌های انفرادی  سبک فرزندپروری  دانش‌آموزان پسر  گرایش به ورزش  دانش‌آموزان پسر دوره ابتدایی  
چکیده مقدمه: پژوهش حاضر با هدف مقایسه گرایش به فعالیت­های ورزشی انفرادی و گروهی در دانش ­آموزان بر اساس سبک­های فرزندپروری، دلبستگی و بهزیستی روان­شناختی والدین آنان انجام شده است.
روش ­کار: روش پژوهش حاضر علی- مقایسه­ ای است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه والدین دانش­ آموزان پسر مقطع ابتدایی ناحیه شش شهر اصفهان است که به غیر از درس تربیت بدنی و زنگ ورزش در مدرسه برای ورزش خاصی به باشگاه های ورزشی در شهر اصفهان مراجعه کرده باشند. نمونه مورد مطالعه در این پژوهش شامل 120 نفر از جامعه مذکور است که به روش نمونه­ گیری تصادفی خوشه­ ای چند مرحله­ ای انتخاب شدند. برای جمع­ آوری اطلاعات مورد نیاز پژوهش از پرسش­ نامه­ های سبک دلبستگی هازن وشیور (1987)، فرزندپروری بامریند (1989) و بهزیستی روان­شناختی ریف (1980) استفاده گردید. داده­ ها با استفاده از نرم افزار SPSS و با روش تحلیل واریانس چند متغیره چندراهه تحلیل شدند.
یافته­ ها: تفاوت معناداری در هیچ یک از مؤلفه­ های بهزیستی روان­شناختی والدین در گرایش به ورزش­ های گروهی و انفرادی وجود نداشت (05/0 P ).
نتیجه ­گیری: نتایج نشان داد که سبک دلبستگی و فرزندپروری بر گرایش دانش ­آموزان به ورزش­های انفرادی و یا گروهی تاثیر دارد.

کد مقاله 26616
تعداد بازدید 241

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397