| عنوان | بررسی پایایی و روایی مقیاس تعارض کار خانواده تحصیل در دانشجویان |
| تعداد صفحات | 18 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه مطالعات روانشناسی تربیتی پیاپی 26 |
| تاریخ انتشار | تابستان - 1396 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 102-85 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | دانشجویان متأهل زنان دانشجو روایی پایایی دانشجویان زن متأهل تعارض کار خانواده تحصیل دانشجویان شاغل |
| چکیده |
هدف پژوهش حاضر، بررسی روایی و پایاییِ مقیاس تعارضِ کار- خانواده- تحصیل در میان دانشجویان شاغل و متأهل دانشگاههای شهر اهواز بود. جامعۀ پژوهش حاضر شامل کلیۀ دانشجویان زن شاغل و متأهل دانشگاههای شهید چمران و آزاد اسلامی شهر اهواز بود که از میان آنها 200 نفر به روش نمونهگیری داوطلب شده و با توجه به ملاکهای ورود و خروج انتخاب شدند و به مقیاسهای تعارضِ کار- خانواده- تحصیل (اولسون) و تعارضِ کار- خانواده- تحصیل (زو و سونگ) پاسخ دادند. دادهها با روشهای آماری ضریبِ پایایی آلفای کرونباخ و ضریب همبستگی پیرسون و با استفاده از نرمافزار آماری 21-SPSS تحلیل شدند. یافتهها نشان داد که ضرایب پایاییِ آلفای کرونباخ کلّ مقیاس 96/0 و برای عاملهای 12گانه از 83/0 تا 96/0 و ضرایب روایی همگرا بین عاملهای 12گانۀ این مقیاس و مقیاسِ کار- خانواده- تحصیل (زو و سونگ) در سطح آماری 001/0 > p معنادار بود؛ بنابراین، از مقیاس تعارضِ کار- خانواده- تحصیل میتوان بهعنوان یک ابزار پایا و روا در محیطهای پژوهشی و مشاورهای استفاده کرد. |
| کد مقاله | 26525 |
| تعداد بازدید | 419 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...