عنوان | تأثیر آموزش خودمتمایزسازی بر میزان رضایت زناشویی در بین دانشجویان زن متأهل |
تعداد صفحات | 10 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | دوماهنامه اصول بهداشت روانی (مصوب وزارت بهداشت) شماره 3 |
تاریخ انتشار | فروردین و اردیبهشت 1396 - 1396 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 75-66 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | رضایت زناشویی دانشجویان متأهل زنان دانشجو دانشجویان زن متأهل رضایتمندی زناشویی زنان آموزش خودمتمایزسازی خودمتمایزسازی |
چکیده |
مقدمه: هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش خودمتمایزسازی بر میزان رضایت زناشویی دانشجویان زن متاهل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه بود. روش کار: تعداد آزمودنیهای این پژوهش شامل 50 نفر بود که به صورت تصادفی ساده انتخاب و در دو گروه آزمون (25 نفر) و شاهد (25 نفر) جایگزین شدند. ابزار اندازه گیری رضایت زناشویی انریچ (1989) بود. در ابتدا از هر دو گروه پیش آزمون گرفته شد و سپس گروه آزمون به مدت 8 جلسه در برنامه آموزش خودمتمایزسازی شرکت کرد. داده ها با آزمون تحلیل کوواریانس و نرم افزار SPSS تحلیل گردیدند. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش خودمتمایزسازی بر میزان رضایت زناشویی زنان متاهل تاثیر دارد (01/0 P ≤ و 26/30 = F ) نتیجه گیری: به نظر میرسد آموزش خودمتمایزسازی میتواند میزان رضایت زناشویی زنان را افزایش دهد. |
کد مقاله | 26405 |
تعداد بازدید | 258 |
|