عنوان | تأثیر شیوه یاددهی گونه مدار زبان انگلیسی از طریق ارتباطات سیار بر توان تعلیم و تربیت مادران ایرانی |
تعداد صفحات | 21 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه زن و مطالعات خانواده - دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تبريز - مصوب دانشگاه آزاد سال 9 پیاپی 31 |
تاریخ انتشار | بهار - 1395 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 101-81 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | فرزندپروری فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی مادر ایرانی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی آموزش گونه مدار ارتباطات سیار |
چکیده |
این پژوهش شبه آزمایشی در سال 1392 با هدف پاسخ به این پرسش شکل گرفت که تا چه میزان ارتقای دانش زبان انگلیسی مادران ایرانی به کمک تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات می تواند در سطح جهانی در جهت اهداف فرزند پروری مؤثر واقع شود. در این راستا، با روش نمونه گیری غیر تصادفی 182 نفر از مادران ایرانی در 38 سال و با مدارک تحصیلی کاردانی و کارشناسی از رشته های مختلف انتخاب - شهر اصفهان از رده سنی 26 و به شکل تصادفی به دو گروه 91 نفری تقسیم شدند. آن ها از سطح متوسط پایین مهارت زبان انگلیسی برخوردار بودند. با تلفیق تکنولوژی ارتباطات سیار با حوزه یاددهی و یادگیری، گروه اول از مادران به شیوه آموزش عادی و گروه دوم به شیوه آموزش گونه -مدار، مهارت های خواندن و نوشتن زبان انگلیسی را در 21 جلسه مجازی فرا گرفتند. علاوه بر انجام آزمون بسندگی و آزمون های مستمر یادگیری، با کاربرد پرسشنامه، پیمایشی نیز به منظور اطلاع از نگرش این مادران به کاربرد ارتباطات سیار در یاددهی و یادگیری صورت پذیرفت. نتایج جمع آوری شده از عمل کرد و روی کرد آزمودنی ها از تأثیر معنادار آموزش گونه -مدار زبان انگلیسی به عنوان زبان رابط بین المللی از طریق تکنولوژی ارتباطات سیار در ارتقای توان تعاملی مادران ایرانی در برقراری ارتباط آسان با فرزندان، ترغیب آن ها به سمت مسیر صحیح یادگیری و اعتلای سطوح سرمایه های فرهنگی آن ها حکایت داشت. از این رو کاربرد شیوه های نوین یاددهی و یادگیری همپآی به کارگیری تکنولوژی های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری زبان انگلیسی اجتناب ناپذیر است. |
کد مقاله | 26167 |
تعداد بازدید | 237 |
|