عنوان | رابطه شخصیت برند و ارزش ادراک شده با تعهد به برند در بین کاربران زن تلفنهای همراه |
تعداد صفحات | 17 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه زن و مطالعات خانواده - دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تبريز - مصوب دانشگاه آزاد سال 9 پیاپی 31 |
تاریخ انتشار | بهار - 1395 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 55-39 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | تلفن همراه شخصیت برند ارزش ادراک شده تعهد به برند کاربران زن |
چکیده |
تعهد مشتریان به برند به منظور کسب حداکثر سود و تأثیر آن جهت ادامه فعالیت شرکت در دنیای فرارقابتی امروز بیش از پیش، توجه مدیران برند و بازاریابان را به خود جلب کرده است. عوامل متعددی در شکلگیری تعهد به برند نقش دارند. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین شخصیت برند و ارزش ادراک شده با تعهد به برند در بین کاربران زن تلفنهای همراه انجام گرفته است. نمونه مورد بررسی 164 نفر از دانشجویان زن دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان مهاباد میباشد که با روش نمونه گیری تصادفی طبقهای انتخاب شده است. ابزار پژوهش، پرسشنامه شخصیت برند آکر، پرسشنامههای محقق ساخته ارزش ادراک شده و تعهد به برند میباشد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام انجام شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که بین شخصیت برند با تعهد به برند و بین ارزش ادراک شده با تعهد به برند همبستگی مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون گام به گام نشان میدهد که ارزش ادراک شده و شخصیت برند حدود 26 درصد واریانس مربوط به تعهد به برند را تبیین میکنند. |
کد مقاله | 26165 |
تعداد بازدید | 234 |
|