• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی نقش برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای پیرامون انجام جراحی زیبایی آقایان
تعداد صفحات 10
نویسنده سیده رها میرحسینی - بهروز کاوه‌یی - وحید عقیلی
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات رسانه‌ای - دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات - مصوب دانشگاه آزاد سال 10 شماره 3 پیاپی 30
تاریخ انتشار پائیز - 1394
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 50-41
زبان فارسی
کلید واژه شبکه‌های ماهواره‌ای  برنامه‌های ماهواره‌ای  جراحی زیبایی آقایان  عمل زیبایی  
چکیده هدف: امروزه انسان‌ها از ابتدای تولد با رسانه‌ها آشنا می‌شوند، رشد می‌کند و از آنها الگو‌ می‌گیرند. شبکه‌های ماهواره‌ای از ابزار‌های گوناگونی برخوردارند و می‌توانند مفاهیم را در قالب‌های از پیش تعیین شده و هدف‌دار عرضه نمایند. با توجه به رشد روز افزون گرایش به اعمال جراحی زیبایی در مردان، بررسی نقش برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای بر جراحی زیبایی آقایان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
روش پژوهش: مطالعه حاضر، پژوهشی مقطعی بوده که شامل زنان و مردان مراجعه کننده به کلینیک‌های جراحی زیبایی در چهار منطقه تهران در سال 1394 می‌باشد. نمونه بدست آمده 546 نفر و انتخاب آن از طریق روش نمونه‌گیری دو مرحله‌ای طبقه‌بندی و تصادفی ساده انجام شده است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات در این مطالعه پرسشنامه‌ی محقق ساخته است.
یافته‌ها: در این پژوهش مشخص شد از نظر عموم مردم شبکه‌های ماهواره‌ای بر عمل جراحی زیبایی آقایان موثر هستند. بین گروه‌های مختلف تحصیلی، سنی، سطوح مختلف وضعیت تاهل و درآمد در رابطه با میزان تاثیر برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای بر عمل جراحی زیبایی آقایان اختلاف معناداری وجود ندارد اما بین نظرات افراد دارای تجربه جراحی زیبایی با سایرین و نظرات زنان و مردان جامعه اختلاف معناداری وجود دارد.
نتیجه‌گیری: پیدا کردن احساس بهتر با 8/71 درصد بالاترین درصد گرایش افراد به جراحی بود. ضمن اینکه اثر کامل برنامه‌های ماهواره‌ای بر جراحی با 1/32 درصد، و تاثیر زیاد برنامه‌ها بر جراحی زیبایی با 5/24 درصد از نتایج این تحقیق می‌باشند. در مجموع 6/56 درصد از مردم معتقدند برنامه‌های ماهواره‌ای بر عمل جراحی زیبایی آقایان موثر هستند.

کد مقاله 26119
تعداد بازدید 212

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397