• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه انتظارات، کیفیت خدمات و رضایت‌مندی با انگیزش شرکت بانوان در باشگاه‌های بدنسازی
تعداد صفحات 15
نویسنده فاطمه کریمی - پریوش نوربخش
مشخصات نشریه دوفصلنامه مدیریت و توسعه ورزش - دانشگاه گیلان سال 5 شماره 2 پیاپی 9
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1395
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 245-231
زبان فارسی
کلید واژه رضایت زن  رضایتمندی  فعالیت ورزشی  بدن‌سازی  فعالیت‌های ورزشی زنان  انتظارات  انگیزه شرکت  باشگاه‌های ورزشی  کیفیت خدمات  شرکت بانوان  
چکیده هدف: هدف از این تحقیق بررسی رابطه انتظارات، کیفیت خدمات و رضایت‌مندی با انگیزش شرکت بانوان در باشگاه‌های بدن‌سازی بود.
روش‌شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. نمونه آماری این تحقیق را 200 نفر از بانوان شرکت‌کننده در باشگاه‌های بدن‌سازی تشکیل داد که به روش تصادفی مرحله‌ای انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری را پرسشنامه‌های انتظارات هایر و همکاران (2006)، رضایت‌مندی هایر و همکاران (2006)، انگیزه شرکت در فعالیت‌های ورزشی گیل و همکاران (1983) و کیفیت خدمات کو و پاستور (2004) تشکیل داد.
یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد که بین انگیزش شرکت، انتظارات، رضایت‌مندی، کیفیت خدمات رابطه معناداری وجود دارد. بین انتظارات، کیفیت خدمات و رضایت‌مندی با انگیزش شرکت بانوان رابطه چندگانه وجود داشت. بهترین متغیر پیش‌بین انگیزش شرکت در فعالیت‌های ورزشی، انتظارات بود. در مورد ابعاد کیفیت خدمات، کیفیت تعامل و بازده و در مورد ابعاد رضایت‌مندی، همدلی و قابل لمس بودن بهترین پیش‌بینی کننده بودند.
نتیجه‌گیری: جهت حضور مستمر بانوان در باشگاه‌های بدن‌سازی، انتظارات از کیفیت خدمات نقش اساسی دارد. لذا، مسئولان ذیربط و مدیران باشگاه‌ها سیاست‌های لازم را جهت ارتقای هر چه بیشتر سطح کیفیت خدمات، افزایش انگیزه و جلب رضایت بانوان اتخاذ نمایند.

کد مقاله 26118
تعداد بازدید 223

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397