• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مطالعه تطبیقی بازنمایی زن در پیام‌های بازرگانی شبکه سه و Gem Tv
تعداد صفحات 14
نویسنده نگین  حاتمی - مهران صمدی
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات جامعه‌شناسي - دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تبريز - مصوب دانشگاه آزاد سال 6 پیاپی 21
تاریخ انتشار زمستان - 1392
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 124-111
زبان فارسی
کلید واژه تبلیغات تجاری  زن در تبلیغات تجاری  تبلیغات تلویزیون  زنان در تبلیغات تلویزیونی  بازنمایی زن   بررسی تطبیقی  شبکه سه سیما  Gem TV  
چکیده تحقیق حاضر به ­مطالعه ­تطبیقی بازنمایی زن در دو شبکه، سه­ سیما و Gem Tv می­پردازد. برای رسیدن به­ این مقصود، از نظریه ­های بازنمایی ساختاری، فمینیستی لیبرال، الگوی تحلیلی گافمن و کلیشه­ های جنسیتی میشل بر مبنای روش تحلیل محتوا و پرسشنامه ­معکوس استفاده شده ­است. جامعه آماری مورد نظر در این تحقیق 140 آگهی بازرگانی پخش ­شده ­از شبکه ­های سه سیما و Gem Tv­ (با حضور مستقیم و غیرمستقیم زن) در ساعات 18 تا 23 طی ماه ­های بهمن و اسفند 1392 و فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر 1393 است. آمارهای به­ دست آمده­ در نهایت نشان می­دهد، شبکه سه، ضمن نشان دادن نقش­های کلیشه ­ای زنان، درصدد ایجاد تغییرات در بازنمایی آنان بوده و شبکه Gem Tv، در تلاش برای نشان دادن زنان به دور از نقش ­های کلیشه ­ای است. در هر دو شبکه، از زنان تنها به عنوان عاملی برای جذب مخاطب استفاده نشده است.

کد مقاله 26075
تعداد بازدید 258

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397