عنوان | تربیت جنسی از نگاه مفسران فریقین |
تعداد صفحات | 0 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | دوفصلنامه مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث - جامعه المصطفی العالمیه - مصوب حوزوی سال 1 شماره 1 |
تاریخ انتشار | پاییز و زمستان - 1392 |
درجه علمی | علمی - ترویجی |
محدوده صفحات | 42-5 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | غریزه جنسی تربیت جنسی آموزش جنسی انحراف جنسی مفسران فریقین |
چکیده |
«تربيت جنسي» به معناي فراهم آوردن زمينه رشد بهنجار و به دور از انحرافات غريزه جنسي، يكي از ساحت هاي هشت گانه تربيتي است كه با توجه به حساسيت هاي ويژه آن، نيازمند بينش و دانش است؛ امري كه از ديرباز مورد توجه اديان مختلف بوده. اسلام نيز با طبيعي خواندن خواسته هاي جنسي و مخالفت با رهبانيت، بر محوريت ساحت هاي معنوي تاكيد ورزيده و ارتباط سالم را بسترساز عبادت خدا خوانده است. بازكاوي تمايزهاي جنسي و جنسيتي مرد با زن و ارائه دستورات عملي متناسب با آن، همچنين ارائه سازوكاري متناسب با مراحل رشد و رهنمودهايي لازم براي توفيق در آموزش هاي جنسي، از ديگر بايسته هاي تربيتي در مسير رشد بهنجار غريزه جنسي است. اين نوشته بر آن است تا به اين پرسش اساسي پاسخ دهد كه بايسته هاي دانشي و بينشي در تربيت جنسي از ديدگاه قرآن، با تكيه بر ديدگاه مفسران فريقين چيست؟ بديهي است كه اين پاسخ گويي، بر پايه روش تفسيري مقارن و با استفاده از منابع تفسيري دو مكتب صورت مي پذيرد. |
کد مقاله | 26048 |
تعداد بازدید | 443 |
|