عنوان | بررسی تأثیر میزان استفاده از رسانههای جمعی بر فرهنگ پوشش دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان زن دانشگاه حکیم سبزواری) |
تعداد صفحات | 16 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه فرهنگ در دانشگاه اسلامی (مصوب وزارت علوم) سال 6 شماره 4 پیاپی 21 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1395 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 600-585 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | حجاب زنان دانشجو رسانه ابعاد حجاب فرهنگ حجاب و عفاف رسانههای جمعی سواد رسانهای میزان استفاده از رسانه حجاب دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری |
چکیده |
امروزه نفوذ رسانههای جمعی در تمامی جوامع به شدت در حال افزایش است و کشورهایی که توانمندی بالایی در راه اندازی این رسانهها به خصوص رسانههای جدید دارند، میتوانند فرهنگ و دیدگاه های خود را بیشتر به جهانیان عرضه کنند و به این ترتیب، قدرت نرم خود را افزایش دهند. هدف: هدف از این تحقیق، بررسی تأثیر رسانههای جمعی بر ابعاد حجاب دانشجویان بود. روش: روش تحقیق این مطالعه، پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه انجام شد. برای آزمون فرضیهها تعداد 880 نفر از دانشجویان زن دانشگاه حکیم به شیوۀ نمونهگیری تصادفی سنجش شدند. یافته ها و نتیجه گیری: نتایج تحقیق حاکی از این است که بین متغیّرهای مستقل؛ یعنی رسانههای جمعی و متغیّر وابسته یعنی ابعاد فرهنگ حجاب، رابطۀ معناداری وجود دارد. البته این رابطه در متغیّر تلویزیون، مثبت و در دیگر متغیّرها معکوس است. به عبارت دیگر؛ به هر میزان استفاده از رسانههایی مانند ماهواره، شبکههای اجتماعی، اینترنت افزایش یافته، فرهنگ پوشش و عفاف دانشجویان نیز ضعیفتر شده است. |
کد مقاله | 26015 |
تعداد بازدید | 296 |
|