ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی تأثیر میزان استفاده از رسانه‌های جمعی بر فرهنگ پوشش دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان زن دانشگاه حکیم سبزواری)
تعداد صفحات 16
نویسنده جواد خاتمی سبزواری
مشخصات نشریه فصلنامه فرهنگ در دانشگاه اسلامی (مصوب وزارت علوم) سال 6 شماره 4 پیاپی 21
تاریخ انتشار زمستان - 1395
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 600-585
زبان فارسی
کلید واژه حجاب  زنان دانشجو  رسانه  ابعاد حجاب  فرهنگ حجاب و عفاف  رسانه‌های جمعی  سواد رسانه‌ای  میزان استفاده از رسانه  حجاب دانشجویان  دانشگاه حکیم سبزواری  
چکیده امروزه نفوذ رسانه‌های جمعی در تمامی جوامع به شدت در حال افزایش است و کشورهایی که توانمندی بالایی در راه اندازی این رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های جدید دارند، می‌توانند فرهنگ و دیدگاه های خود را بیشتر به جهانیان عرضه کنند و به این ترتیب، قدرت نرم خود را افزایش دهند. هدف: هدف از این تحقیق، بررسی تأثیر رسانه‌های جمعی بر ابعاد حجاب دانشجویان بود. روش: روش تحقیق این مطالعه، پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه انجام شد. برای آزمون فرضیه‌ها تعداد 880 نفر از دانشجویان زن دانشگاه حکیم به شیوۀ نمونه‌گیری تصادفی سنجش شدند. یافته ها و نتیجه گیری: نتایج تحقیق حاکی از این است که بین متغیّرهای مستقل؛ یعنی رسانه‌های جمعی و متغیّر وابسته یعنی ابعاد فرهنگ حجاب، رابطۀ معناداری وجود دارد. البته این رابطه در متغیّر تلویزیون، مثبت و در دیگر متغیّرها معکوس است. به عبارت دیگر؛ به هر میزان استفاده از رسانه‌هایی مانند ماهواره، شبکه‌های اجتماعی، اینترنت افزایش یافته، فرهنگ پوشش و عفاف دانشجویان نیز ضعیف‌تر شده است.

کد مقاله 26015
تعداد بازدید 296

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397