• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان احکام دوجنسیتی‌ها در باب حج
تعداد صفحات 0
نویسنده احسان سامانی
مشخصات نشریه فصلنامه میقات حج - حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت - مصوب حوزوی پیاپی 84
تاریخ انتشار تابستان - 1392
درجه علمی علمی - ترویجی
زبان فارسی
کلید واژه خنثی  دو جنسیتی  خنثای غیر مشکل  ممسوح  حج  احکام حج  خنثی مشکل  
چکیده در میان انسان ­ها، علاوه بر «مرد» و «زن»، افراد دیگری نیز وجود دارند که هم اندام مردانه دارند و هم اندام زنانه که به آنان «خنثی» گفته­ می­ شود. پرسشی که همواره وجود دارد، این است که آیا این گروه از افراد، در واقع مرد هستند یا زن؟ و یا نه مرد هستند و نه زن، بلکه جنسیتی ثالث­ دارند در مقابل زن و مرد؟ با توجه به اینکه هر یک از مرد و زن، تکالیف و احکام خاص خود را دارند (اگرچه در برخی از موارد احکامشان مشترک است)، این سؤال مطرح می ­شود که افراد خنثی چه احکام و تکالیفی دارند، آیا باید به احکام مردان عمل کنند و یا به احکام زنان؟ آیا باید اهل احتیاط باشند و یا این­که می­ توانند برائت جاری کنند و...
در این نوشته ابتدا خنثی و اقسام آن تعریف می­ شود و سپس حقیقت جنسیت خنثی از دیدگاه آیات قرآن، فقهای شیعه و سنی و روانپزشکان مورد بررسی قرار می­ گیرد. همچنین راه ­های تشخیص جنسیت خنثی و قواعد حاکم بر احکام خنثای مشکل از جمله مسائلی است که به آن­ها پرداخته خواهد شد. پس از بیان این کلیات، احکام دو جنسیتی ­ها در باب حج مورد بررسی قرار می ­گیرد.

کد مقاله 25984
تعداد بازدید 331

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397