عنوان | بررسی جامعهشناختی عوامل اجتماعی گرایش زنان به جراحیهای زیبایی چشم، در منطقه شمیرانات (منطقه 1) تهران |
تعداد صفحات | 26 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهش اجتماعی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن دانشکده علوم اجتماعی - مصوب دانشگاه آزاد پیاپی 26 |
تاریخ انتشار | بهار - 1394 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 44-19 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | نوگرائی زنان زن و رسانههای جمعی نوگرایی عوامل اجتماعی مدیریت بدن زنان و جراحی زیبایی جامعهشناختی پایگاه اجتماعی پایگاه اقتصادی رسانههای جمعی گرایش زنان میزان استفاده از رسانه منطقه 1 تهران جراحی زیبایی چشم عمل زیبایی |
چکیده |
هدف از انجام این تحقیق، بررسی جامعه شناختی عوامل اجتماعی گرایش زنان به جراحی زیبایی چشم می باشد. در این راستا پس از مروری بر تحقیقات گذشته، بیان مسئله و اهمیت و ضرورت تحقیق،از بین زنان منطقه شمیرانات (منطقه 1) نمونه ای به حجم 052 نفر گرفته شد و با تهیه پرسش نامه و انجام مصاحبه، فرضیه های مورد نظر، مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این تحقیق با بهره گیری از روش پیمایش، نشان می دهد که بین پایگاه اقتصادی-اجتماعی، میل به نوگرایی، تأثیرپذیری از همسر و هم سالان، آرمان یافتن همسر مطلوب، میزان استفاده از رسانه های جمعی و مدیریت بدن و گرایش به جراحی زیبایی چشم رابطه معنادار وجود دارد. هم چنین تحلیل های صورت گرفته، محقق را به این نتیجه رساند که بین میزان اعتماد به نفس و گرایش به جراحی زیبایی چشم رابطه معناداری وجود ندارد. به علاوه، در این راه برای تکمیل تحقیقات صورت گرفته، از روشهای مطالعه میدانی، اسنادی و تحلیل بروشورهای تبلیغاتی نیز بهره گرفته شده است. در پایان تحقیق، پس از بررسی نتایج حاصل شده، راهکارهایی جهت بهبود تحقیق توسط سایر محققین، ارائه شده است. |
کد مقاله | 25866 |
تعداد بازدید | 402 |
|