• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقایسه دانش‌آموزان پسر سال اول دبیرستانی دارای سبک‌های پرورش مختلف (آزادگذاری، آمرانه، و اقتدار منطقی) از لحاظ سازگاری هیجانی، اجتماعی و تحصیلی در شهر اهواز
تعداد صفحات 20
نویسنده عبداله سلطانی - علیرضا حاجی یخچالی - منیژه بواسحاقی - مصطفی صبری
مشخصات نشریه فصلنامه زن و مطالعات خانواده - مصوب دانشگاه آزاد سال 6 پیاپی 23
تاریخ انتشار بهار - 1393
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 78-59
زبان فارسی
کلید واژه سازگاری اجتماعی  سازگاری هیجانی  اقتدار منطقی  آزادگذاری  سازگاری تحصیلی  دانش‌آموزان دبیرستانی  سازگاری دانش‌آموزان پسر  دانش‌آموزان پسر دبیرستانی  دانش‌آموزان پسر  سبک‌های پرورش  آمرانه  اهواز (شهرستان)  
چکیده هدف پژوهش حاضر مقایسۀ دانش آموزان پسر سال اول دبیرستانی دارای سبک های پرورش مختلف از لحاظ سازگاری هیجانی ، اجتماعی و تحصیلی در شهر اهواز می باشد. جامعۀ آماری این پژوهش تمام دانش آموزان پسر سال اول دبیرستان شهر اهواز بود که در سال تحصیلی ٩٣-١٣٩٢ به تحصیل اشتغال داشتند. از این جامعۀ آماری ، نمونه ای به تعداد ٢٤٠ نفر با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شد. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه از پرسشنامۀ شیوه های پرورش دیانا مریند (١٩٦٧) و سازگاری هیجانی ، اجتماعی و تحصیلی اسکیوینگتون و پوپاندی استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) نشان داد که بین دانش آموزان با سبک های پرورش متفاوت از لحاظ سازگاری هیجانی ، اجتماعی و تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد. به علاوه ، نتایج تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دانش آموزان پسر با سبک های پرورش مختلف از لحاظ سازگاری هیجانی تفاوت معناداری وجود دارد (٨.٦٧ = F و 0.000 = P). همچنین تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دانش آموزان پسر با سبک های پرورش مختلف از لحاظ سازگاری اجتماعی تفاوت معناداری وجود دارد (٢.٩٢٩ = F و 0.055 = P) و در نهایت تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دانش آموزان پسر با سبک های پرورش مختلف از لحاظ سازگاری تحصیلی تفاوت معناداری موجود است (٢.٩٢٦ = F و 0.05 = P).


لینک دریافت مقاله


http://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/1084383

کد مقاله 24528
تعداد بازدید 325

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397