عنوان
|
مقایسه دانشآموزان پسر سال اول دبیرستانی دارای سبکهای پرورش مختلف (آزادگذاری، آمرانه، و اقتدار منطقی) از لحاظ سازگاری هیجانی، اجتماعی و تحصیلی در شهر اهواز |
تعداد صفحات
|
20 |
نویسنده
|
عبداله سلطانی - علیرضا حاجی یخچالی - منیژه بواسحاقی - مصطفی صبری |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه زن و مطالعات خانواده - مصوب دانشگاه آزاد سال 6 پیاپی 23 |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1393 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
78-59 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
سازگاری اجتماعی سازگاری هیجانی اقتدار منطقی آزادگذاری سازگاری تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی سازگاری دانشآموزان پسر دانشآموزان پسر دبیرستانی دانشآموزان پسر سبکهای پرورش آمرانه اهواز (شهرستان)
|
چکیده
|
هدف پژوهش حاضر مقایسۀ دانش آموزان پسر سال اول دبیرستانی دارای سبک های پرورش مختلف از لحاظ سازگاری هیجانی ، اجتماعی و تحصیلی در شهر اهواز می باشد. جامعۀ آماری این پژوهش تمام دانش آموزان پسر سال اول دبیرستان شهر اهواز بود که در سال تحصیلی ٩٣-١٣٩٢ به تحصیل اشتغال داشتند. از این جامعۀ آماری ، نمونه ای به تعداد ٢٤٠ نفر با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شد. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه از پرسشنامۀ شیوه های پرورش دیانا مریند (١٩٦٧) و سازگاری هیجانی ، اجتماعی و تحصیلی اسکیوینگتون و پوپاندی استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) نشان داد که بین دانش آموزان با سبک های پرورش متفاوت از لحاظ سازگاری هیجانی ، اجتماعی و تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد. به علاوه ، نتایج تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دانش آموزان پسر با سبک های پرورش مختلف از لحاظ سازگاری هیجانی تفاوت معناداری وجود دارد (٨.٦٧ = F و 0.000 = P). همچنین تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دانش آموزان پسر با سبک های پرورش مختلف از لحاظ سازگاری اجتماعی تفاوت معناداری وجود دارد (٢.٩٢٩ = F و 0.055 = P) و در نهایت تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دانش آموزان پسر با سبک های پرورش مختلف از لحاظ سازگاری تحصیلی تفاوت معناداری موجود است (٢.٩٢٦ = F و 0.05 = P).
|
لینک دریافت مقاله
|
http://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/1084383
|