• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان سنخ‌شناسی اخلاق در گرایش دختران جوان به مدلینگ
تعداد صفحات 20
نویسنده سهیلا صادقی فسایی - سمیه بلبلی قادیکلایی
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات راهبردي ورزش و جوانان (مطالعات جوانان سابق) - مركز پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان - علمی پژوهشی پیاپی 31
تاریخ انتشار بهار - 1395
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 74-55
زبان فارسی
کلید واژه اخلاق  سنخ‌شناسی  دختران جوان  از خود بیگانگی  گرایش دختران  مدلینگ  لذت گرایان ترجیح محور  هنجارگریزی  ابزارگرایان  عادت گرایان از خود بیگانه  
چکیده پژوهش حاضر با هدف مطالعه و بررسي رابطه ميان اخلاق و هنجار گريزي مدلينگ در ميان دختران جوان و ارائه يك سنخ شناسي اخلاقي از آنان انجام شده است. روش به كار گرفته شده در پژوهش، روش كيفي است و جمع آوري داده ها از طريق مصاحبه هاي عميق و نيمه ساختار يافته با 32 نفر از كنشگران فعال حوزه مدلينگ در مركز مبارزه با جرائم سازمان يافته سايبري استان مازندران انجام شده است. به منظور تحليل داده ها از روش تحليل تماتيك در جنبش روش شناختي كيفي بهره گرفته شده است. يافته ها حاكي از وجود سه گونه يا سنخ اخلاقي در ميان كنشگران مي باشد: سنخ اخلاقي لذت گرايانِ ترجيح محور، ابزار گرايان و عادت گرايانِ از خود بيگانه. سنخ اخلاقي لذت گرايان ترجيح محور با سه رويكرد متفاوت- اِبرازي، پيامد گراي انگيزه محور و هنر ناب- بروز و ظهور مي يابد. برخي از آنان لذت را در شهرت طلبي، برخي در خاص گرايي، برخي در مرئي شدن، عده اي ديگر در آگاهي بخشي به همنوعان، گروهي در فرصت سازي براي زنان و جمعي نيز در عدم مديريت و دستكاري بدن و در نهايت عده اي نيز در كَت واكينگ به مثابه يك هنر ناب جستجو مي كنند؛ اما كنشگران با اخلاق ابزارگرايانه به مدلينگ تنها به عنوان ابزاري براي دست يابي به اهدافي خاص مانند رهايي از خانواده پادگاني و انتقام از ساختار صلب مذهبي خانواده و پدر سالاري مي نگرند. دختران جواني كه در گروه عادت گرايان از خودبيگانه قرار مي گيرند، در مدلينگ نه هدف خاصي را دنبال مي كنند و نه درپي لذت هستند. در اين گروه، نوعي از خودبيگانگي شكل گرفته كه مدلينگ را به كنشي عادت گون در آنها بدل ساخته است.

کد مقاله 25527
تعداد بازدید 403

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397