عنوان | نقش برنامههای شبکه ورزش در ارتقاء فرهنگ ورزشی زنان خانهدار منطقه پنج تهران |
تعداد صفحات | 27 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مدیریت فرهنگی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات - علمی پژوهشی سال 9 پیاپی 28 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1394 |
محدوده صفحات | 49-23 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زنان خانهدار تغییر نگرش ارزشهای فرهنگی برنامههای ورزشی شبکه ورزش فرهنگ ورزشی |
چکیده |
مقدمه و هدف پژوهش: تحقیقات گوناگونی که در این زمینه صورت گرفته، تاثیر مثبت رسانهها و بویژه تلویزیون را بر روی تغییر نگرش و رفتار مردم نسبت به ورزش کردن مورد تاکید قرار داده است. شبکه ورزش نیز که به تازگی تاسیس شده به صورت تخصصی در زمینه ورزش در خدمت اقشار جامعه بوده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش برنامه های ورزشی شبکه ورزش در ارتقاء فرهنگ ورزشی زنان خانهدار منطقه پنج صورت گرفته است. روش پژوهش: روش پژوهش به صورت توصیفی- پیمایشی بوده و جامعه آماری آنرا کلیه زنان خانه دار عضو باشگاه های خصوصی منطقه 5 تهران به تعداد 1841 نفر تشکیل میدهند که از این تعداد با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران 317 نفر به روش تصادفی - طبقه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته است. یافته ها: نقش برنامه های ورزشی شبکه ورزش در ارتقاء فرهنگ ورزشی زنان خانه دار با میانگین 91/2 و تغییر نگرش آنها نسبت به ورزش با میانگین 60/2 کمتر از سطح متوسط میباشد. همچنین ارتقاء ارزشهای فرهنگی در ورزش زنان خانه دار با میانگین 98/2، ارتقاء ارزشهای مذهبی با میانگین 97/2، ارتقاء هنجارهای فرهنگی با میانگین 03/3، مشارکت در فعالیتهای ورزشی زنان خانه دار با میانگین 99/2 در سطح متوسط است. نتیجه گیری: بین نقش برنامه های ورزشی شبکه ورزش و ارتقاء فرهنگ ورزشی زنان خانه دار منطقه 5 تهران برحسب جنس، سن، تعداد فرزند، تحصیلات، میزان تماشای شبکه ورزش، شاغل بودن، میزان اوقات فراغت، هزینه مالی برای ورزش، عضویت مستمر باشگاهی و ورزش کردن به کمک تلویزیون تفاوت معنی داری وجود ندارد؛ اما بین نقش برنامههای ورزشی شبکه ورزش در ارتقاء فرهنگ ورزشی زنان خانه دار منطقه 5 تهران برحسب و نسبت وضعیت تاهل، تفاوت معنی دار وجود دارد. |
کد مقاله | 25483 |
تعداد بازدید | 291 |
|