• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش برنامه‌های شبکه ورزش در ارتقاء فرهنگ ورزشی زنان خانه‌دار منطقه پنج تهران
تعداد صفحات 27
نویسنده آذر قلی زاده - سپیده سیدصالحی
مشخصات نشریه فصلنامه مدیریت فرهنگی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات - علمی پژوهشی سال 9 پیاپی 28
تاریخ انتشار تابستان - 1394
محدوده صفحات 49-23
زبان فارسی
کلید واژه زنان خانه‌دار  تغییر نگرش  ارزش‌های فرهنگی  برنامه‌های ورزشی  شبکه ورزش  فرهنگ ورزشی  
چکیده مقدمه و هدف پژوهش: تحقیقات گوناگونی که در این زمینه صورت گرفته، تاثیر مثبت رسانه‌ها و بویژه تلویزیون را بر روی تغییر نگرش و رفتار مردم نسبت به ورزش کردن مورد تاکید قرار داده است. شبکه ورزش نیز که به تازگی تاسیس شده به صورت تخصصی در زمینه ورزش در خدمت اقشار جامعه بوده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش برنامه­ های ورزشی شبکه ورزش در ارتقاء فرهنگ ورزشی زنان خانه­دار منطقه پنج صورت گرفته است. روش پژوهش: روش پژوهش به صورت توصیفی- پیمایشی بوده و جامعه آماری آنرا کلیه زنان خانه ­دار عضو باشگاه­ های خصوصی منطقه 5 تهران به تعداد 1841 نفر تشکیل می‌دهند که از این تعداد با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران 317 نفر به روش تصادفی - طبقه ­ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شده ­اند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته است. یافته ­ها: نقش برنامه­ های ورزشی شبکه ورزش در ارتقاء فرهنگ ورزشی زنان خانه ­دار با میانگین 91/2 و تغییر نگرش آنها نسبت به ورزش با میانگین 60/2 کمتر از سطح متوسط می­باشد. همچنین ارتقاء ارزشهای فرهنگی در ورزش زنان خانه ­دار با میانگین 98/2، ارتقاء ارزشهای مذهبی با میانگین 97/2، ارتقاء هنجارهای فرهنگی با میانگین 03/3، مشارکت در فعالیت­های ورزشی زنان خانه­ دار با میانگین 99/2 در سطح متوسط است. نتیجه ­گیری: بین نقش برنامه­ های ورزشی شبکه ورزش و ارتقاء فرهنگ ورزشی زنان خانه­ دار منطقه 5 تهران برحسب جنس، سن، تعداد فرزند، تحصیلات، میزان تماشای شبکه ورزش، شاغل بودن، میزان اوقات فراغت، هزینه مالی برای ورزش، عضویت مستمر باشگاهی و ورزش کردن به کمک تلویزیون تفاوت معنی­ داری وجود ندارد؛ اما بین نقش برنامه­های ورزشی شبکه ورزش در ارتقاء فرهنگ ورزشی زنان خانه­ دار منطقه 5 تهران برحسب و نسبت وضعیت تاهل، تفاوت معنی­ دار وجود دارد.

کد مقاله 25483
تعداد بازدید 291

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397