عنوان | رابطه بین کنشوری خانواده و تست ترسیم خانواده در کودکان پایه اول ابتدایی |
تعداد صفحات | 12 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه رویش روانشناسی (مصوب وزارت علوم) سال 4 شماره 4 پیاپی 13 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1394 |
درجه علمی | علمی - ترویجی |
محدوده صفحات | 34-23 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | آزمون ترسیم خانواده کنشوری خانواده دانشآموز اول ابتدایی آزمون فرافکن |
چکیده |
پژوهش حاضر جهت مقایسه نتایج آزمون ترسیم خانواده کودکان 7 ساله با توجه به کارآمدی و یا ناکارآمدی ویژگی های خانواده صورت گرفته است. به این منظور 60 دانش آموز دختر و پسر در پایه اول ابتدایی تست ترسیم خانواده را انجام دادند و یکی از والدین ایشان پرسشنامه کنش وری خانواده را تکمیل نمودند. نتایج پژوهش نشان داد که بین حل مساله با میزان گستردگی و ناحیه ترسیم در کاغذ رابطه منفی معنادار؛ بین مشارکت عاطفی و نقش ها با ارزنده سازی رابطه مثبت معنادار؛ بین کنترل رفتاری و رسم آدمک پرخاشگر رابطه مثبت معنادار وجود دارد. |
کد مقاله | 25328 |
تعداد بازدید | 313 |
|