• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان شیوه بازنمایی زنان در تبلیغات تلویزیونی ایران و امریکا
تعداد صفحات 17
نویسنده اعظم راودراد - فروغ محمدی
مشخصات نشریه فصلنامه زن در فرهنگ و هنر (پژوهش زنان سابق) شماره 1
تاریخ انتشار بهار - 1395
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 99-83
زبان فارسی
کلید واژه رسانه‌های امریکا  تبلیغات تجاری  زن در تبلیغات تجاری  تبلیغات تلویزیون  زنان در تبلیغات تلویزیونی  تبلیغات تلویزیون ایران  کلیشه‌سازی  بازنمایی زن   کلیشه‌‌سازی جنسیتی  شبکه‌های تلویزیونی امریکا  
چکیده رسانه‏ ها نه‌تنها بازتاب‌دهندۀ واقعیت‌ها بلکه شکل‏ دهندۀ آن‌اند و بر درک و شناخت ما از جهان پیرامون اثر می‏گذارند. به ‏رغم آنکه زنان در دهه‏ های اخیر در کنار نقش‏های سنتی خود به فعالیت در عرصه‏ های اجتماعی، که در گذشته مختص مردان تلقی می‏شد، روی آورده‏ و جایگاه خود را در بسیاری از آن‌ها تثبیت کرده ‏اند، به‏ نظر می‏رسد رسانه‏ ها همچنان تصویری کلیشه‏ ای از آنان ارائه داده و بیشتر بر نقش‏های سنتی و ویژگی‏های برساختۀ آنان تأکید دارند. در این مطالعه، به دنبال شناخت نحوۀ بازنمایی زنان در تبلیغات تلویزیونی ایران و مقایسۀ آن با نحوۀ بازنمایی زنان در تبلیغات تلویزیونی امریکا هستیم. ابتدا با مرور برخی تحقیقات انجام‌شده در مورد امریکا وضعیت زنان در این تبلیغات تشریح شده است. سپس مقوله‏ های قابل مقایسه از این تحقیقات استخراج و در مطالعۀ مورد ایران به‌کار گرفته شده است. نتایج تحقیق نشان می‏دهد که تبلیغات بازرگانی این دو کشور در زمینۀ بازنمایی زنان تفاوت اندکی با یکدیگر دارند و اغلب شبیه به هم عمل می‏کنند و هر دو نقش‏ها و ویژگی‏هایی کلیشه ‏ای را به زنان نسبت می‏دهند.

کد مقاله 25324
تعداد بازدید 242

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397