ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تعامل زنانه؛ تحقیقی بر اساس نوآوری
تعداد صفحات 12
نویسنده عصمت آزاد دیسفانی
مشخصات نشریه دوفصلنامه جلوه هنر (مصوب وزارت علوم) شماره 1
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1395
درجه علمی علمی - ترویجی
محدوده صفحات 54-43
زبان فارسی
کلید واژه طراحی تعاملی  طراحی زنانه  تعامل زنانه  طراحی صنعتی  
چکیده دنیا به سمت فنّاوری اطلاعات درحرکت است. فنّاوری‌های هوشمند در بیشتر محصولات فردا به‌کاررفته خواهند شد و درنتیجه افزایش عملکردها و فعالیت‌ها، خطر از دست دادن کاربران وجود خواهد داشت. در حال حاضر متأسفانه نوعی جانب‌داری مردانه در طراحی و تولید محصولات پیشرفته فنّاورانه نهفته است. این در حالی ست که بسیاری از این مشتریان را زنان تشکیل می‌دهند. بسیاری از کمپانی‌های راهبر همچون Nokia, Danfoss, Grundig, htc و ... دریافته‌اند که بازار زنان فرصت فوق‌العاده‌ای است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی نمود و به همین دلیل است که تولید محصولات با تمرکز بر ارزش‌های زنانه را، در صدر فعالیت‌های اقتصادی خود قرار داده و نوآوری‌های جدید در توسعه محصولات فنّاورانه را جستجو می‌کنند. رویکرد تعامل زنانه، یک نوآوری قدرتمند و پویا در طراحی ست که بر پایه تحقیقات کاربر، پروفایل کاربر و سناریوی استفاده از محصول استوارشده است. این پایه‌های مفهومی واقعی بوده و می‌توان آن را به ساختار، اصول اولیه گرافیک صفحه و طراحی آیکون‌ها تبدیل نمود. با همکاری محققین، کمپانی‌ها، طراحان و بازاریابان، دانسته‌های تئوری به راه‌حل‌های عملی مؤثری تبدیل‌شده که می‌توانند در طراحی و توسعه محصول به کار روند. در این نوشتار یافته‌های مطالعاتی تیم تعامل زنانه[i] جهت انتخاب، توسعه مدل‌ها و روش‌های تولید محصول تدوین‌شده است.

کد مقاله 25089
تعداد بازدید 333

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397