چکیده
|
دنیا به سمت فنّاوری اطلاعات درحرکت است. فنّاوریهای هوشمند در بیشتر محصولات فردا بهکاررفته خواهند شد و درنتیجه افزایش عملکردها و فعالیتها، خطر از دست دادن کاربران وجود خواهد داشت. در حال حاضر متأسفانه نوعی جانبداری مردانه در طراحی و تولید محصولات پیشرفته فنّاورانه نهفته است. این در حالی ست که بسیاری از این مشتریان را زنان تشکیل میدهند. بسیاری از کمپانیهای راهبر همچون Nokia, Danfoss, Grundig, htc و ... دریافتهاند که بازار زنان فرصت فوقالعادهای است که نمیتوان از آن چشمپوشی نمود و به همین دلیل است که تولید محصولات با تمرکز بر ارزشهای زنانه را، در صدر فعالیتهای اقتصادی خود قرار داده و نوآوریهای جدید در توسعه محصولات فنّاورانه را جستجو میکنند. رویکرد تعامل زنانه، یک نوآوری قدرتمند و پویا در طراحی ست که بر پایه تحقیقات کاربر، پروفایل کاربر و سناریوی استفاده از محصول استوارشده است. این پایههای مفهومی واقعی بوده و میتوان آن را به ساختار، اصول اولیه گرافیک صفحه و طراحی آیکونها تبدیل نمود. با همکاری محققین، کمپانیها، طراحان و بازاریابان، دانستههای تئوری به راهحلهای عملی مؤثری تبدیلشده که میتوانند در طراحی و توسعه محصول به کار روند. در این نوشتار یافتههای مطالعاتی تیم تعامل زنانه[i] جهت انتخاب، توسعه مدلها و روشهای تولید محصول تدوینشده است.
|