عنوان | تأثیر اعتماد بر عملکرد شرکتهای خانوادگی |
تعداد صفحات | 26 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی - انجمن علمی مدیریت رفتار سازمانی سال 5 شماره 2 پیاپی 18 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1395 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 50-25 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | اعتماد کسب و کارهای خانوادگی شرکتهای خانوادگی عملکرد شرکتها رفتار مباشرتی فرایند راهبرد مشارکتی ازخودگذشتگی |
چکیده |
اعتماد در درون هر سازمان، باعث شکل گیری روابط خاصی میشود که این روابط منجر به تغییر در عملکرد سازمان میگردد. شرکتهای خانوادگی، نوعی از سازمانها هستند که بهدلیل ویژگیهای خاص آن، شکل گیری اعتماد و این روابط در آن بهتر شکل میگیرد. این مقاله با توجه به نظریه های موجود در این زمینه، سازوکار این تأثیر اعتماد بر شرکتهای خانوادگی را بررسی می کند. روش پژوهش، پیمایش و ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه است. جامعۀ آماری تحقیق، شهرک سلیمان صباحی در شهرستان آران و بیدگل است که شرکتهای آن به تولید فرش مشغولند. در هر شرکت 3 پرسشنامۀ کارگری و 1 پرسشنامۀ مربوط به صاحب شرکت، توزیع و در مجموع 163 شرکت خانوادگی بررسی شد. تحلیل مدل اندازه گیری و ساختاری توسط نرم افزار آموس انجام شد. نتایج، نشان میدهد که متغیرهای تحقیق، 51 درصد از واریانس متغیر عملکرد شرکت را تبیین می کنند. آزمونهای برازندگی نیز تطابق مدل نظری با داده های تجربی را تأیید کردند. |
کد مقاله | 24915 |
تعداد بازدید | 362 |
|