عنوان | تفاوت بین زنان و مردان در جبران هدیه دریافتی |
تعداد صفحات | 17 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه چشمانداز مديريت بازرگاني - دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه شهيد بهشتي پیاپی 25 |
تاریخ انتشار | بهار - 1395 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 139-123 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | تعهد تفاوت جنسیتی هدیه هدیه دادن ارزش هدیه دریافتی قصد جبران |
چکیده |
هدیهدادن از ویژگیهای جوامع سنتی و همچنین امروزی محسوب میشود و یک تبادل تشریفاتی نمادین است. هدف پژوهش حاضر، کشف تأثیر ارزش هدیه دریافتی بر قصد جبران هدیه است که در این رابطه، احساس تعهد، متغیر میانجی و جنسیت، متغیر تعدیل گر در نظر گرفته شده است؛ در این راستا تعداد 348 پرسشنامه در میان مشتریان فروشگاههای هدیه، توزیع و به 341 مورد پاسخ داده شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار Smart PLS استفاده شد. بررسی و تحلیل یافتهها نشان میدهد که ارزشهای هدیه دریافتی بر قصد جبران هدیه تأثیرگذار است و این تأثیر از طریق متغیر میانجی احساس تعهد بیشتر است؛ همچنین نتایج نشان داد که جنسیت، رابطه بین ارزش هدیه دریافتی و قصد جبران هدیه را تعدیل میکند و مردان بیشتر قصد جبران هدیه دریافتی را دارند. |
کد مقاله | 24903 |
تعداد بازدید | 409 |
|