• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تفاوت بین زنان و مردان در جبران هدیه دریافتی
تعداد صفحات 17
نویسنده محسن اکبری - مصطفی ابراهیم‌پور - معصومه حدادی
مشخصات نشریه فصلنامه چشم‌انداز مديريت بازرگاني - دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه شهيد بهشتي پیاپی 25
تاریخ انتشار بهار - 1395
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 139-123
زبان فارسی
کلید واژه تعهد  تفاوت جنسیتی  هدیه  هدیه دادن  ارزش هدیه دریافتی  قصد جبران  
چکیده هدیه‌دادن از ویژگی‌های جوامع سنتی و همچنین امروزی محسوب می‌شود و یک تبادل تشریفاتی نمادین است. هدف پژوهش حاضر، کشف تأثیر ارزش‌ هدیه دریافتی بر قصد جبران هدیه است که در این رابطه، احساس تعهد، متغیر میانجی و جنسیت، متغیر تعدیل گر در نظر گرفته شده است؛ در این راستا تعداد 348 پرسشنامه در میان مشتریان فروشگاه‌های هدیه، توزیع و به 341 مورد پاسخ داده شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار Smart PLS استفاده شد. بررسی و تحلیل یافته‌ها نشان می‌دهد که ارزش‌های هدیه دریافتی بر قصد جبران هدیه تأثیرگذار است و این تأثیر از طریق متغیر میانجی احساس تعهد بیشتر است؛ همچنین نتایج نشان داد که جنسیت، رابطه بین ارزش هدیه دریافتی و قصد جبران هدیه را تعدیل می‌کند و مردان بیشتر قصد جبران هدیه دریافتی را دارند.

کد مقاله 24903
تعداد بازدید 409

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397