عنوان | بررسی نقش سبکهای تصمیمگیري مصرف کننده بر فرآیند خرید در میان بانوان شاغل |
تعداد صفحات | 20 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه چشمانداز مديريت بازرگاني - دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه شهيد بهشتي پیاپی 16 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1392 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 72-53 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زنان شاغل رفتار مصرف کننده سبک تصمیمگیری تصمیمگیری خرید سبک خرید فرآیند خرید |
چکیده |
در این پژوهش با الگوبرداری از یک الگوی ادراکی آزمون شده از سبکهاي تصمیم گیري مصرف کنندگان، که اولین بار از سوی اسپرولز و کندال (1986) ارائه شد، سبک های تصمیمگیري خرید مصرف کننده در میان بانوان شاغل مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوري دادهها پرسشنامه اصلاح شدهاي با50 گویه بود که بر اساس مقیاس لیکرت تنظیم شد. با استفاده از روش نمونه گیري قضاوتی (غیر احتمالی)، 300 پرسشنامه بهصورت حضوري در برخی فروشگاه هاي زنجیرهاي و مراکز خرید در مناطق مختلف تهران توزیع شد. در مرحله تجزیهوتحلیل داده ها جهت استخراج متغیرهاي مکنون (پنهان)، از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدي استفاده شد. بر اساس نتایج حاصل از این پژوهش، فرآیند خرید بانوان شاغل داراي10 ویژگی مشخص تحت عناوین کیفیت گرایان با دقت، قیمتگرایان با دقت، حساسیت به محیط و سلامتی، توصیه پذیران، خریداران زمان و راحتی، مدگرایان تنوعطلب، سردرگم میان گزینههای متعدد، برندگرایان، تبلیغگرایان و تفریح گرایان لذت جو می باشند. |
کد مقاله | 24902 |
تعداد بازدید | 316 |
|