| عنوان | بررسي رابطه تأثير برخي از عوامل جمعيتشناختي و ميزان مصرف رسانهاي زنان شاغل تهراني |
| تعداد صفحات | 16 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه مطالعات علوم اجتماعی ایران سال 10 شماره 4 پیاپی 39 |
| تاریخ انتشار | زمستان - 1392 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 120-105 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | زنان شاغل مصرف رسانهای عوامل جمعیتشناختی زنان شاغل شهر تهران زنان شهر تهران |
| چکیده |
رسانه هاي جمعي در دنياي کنوني نقش هاي متعددي را در حيات اجتماعي به عهده دارند و از اين رو تاثيرات گوناگوني را نيز بر مخاطبان خود مي گذارند. از سوي ديگر گروه هاي مختلف مردمي با تنوعات فرهنگي و اجتماعي، الگوهاي متفاوتي در مصرف رسانه اي خود نشان مي دهند. در تحقيق حاضر محقق با استفاده از روش پيمايش در جامعه زنان شاغل تهراني در سال تحصيلي 90-91، الگوي مصرف جمعيت تحت نمونه را در ارتباط با سه متغير سن، تحصيلات و پايگاه اجتماعي مورد مطالعه قرار مي دهد. بر اساس اين مطالعه ميزان مصرف رسانه اي اين جمعيت با سن مخاطبان رابطه معنادار ندارد ولي با دو متغير سطح تحصيلات و پايگاه اجتماعي رابطه معنادار دارد. |
| کد مقاله | 24813 |
| تعداد بازدید | 383 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...