عنوان | بررسي رابطه تأثير برخي از عوامل جمعيتشناختي و ميزان مصرف رسانهاي زنان شاغل تهراني |
تعداد صفحات | 16 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مطالعات علوم اجتماعی ایران - دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال سال 10 شماره 4 پیاپی 39 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1392 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 120-105 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زنان شاغل مصرف رسانهای عوامل جمعیتشناختی زنان شاغل شهر تهران زنان شهر تهران |
چکیده |
رسانه هاي جمعي در دنياي کنوني نقش هاي متعددي را در حيات اجتماعي به عهده دارند و از اين رو تاثيرات گوناگوني را نيز بر مخاطبان خود مي گذارند. از سوي ديگر گروه هاي مختلف مردمي با تنوعات فرهنگي و اجتماعي، الگوهاي متفاوتي در مصرف رسانه اي خود نشان مي دهند. در تحقيق حاضر محقق با استفاده از روش پيمايش در جامعه زنان شاغل تهراني در سال تحصيلي 90-91، الگوي مصرف جمعيت تحت نمونه را در ارتباط با سه متغير سن، تحصيلات و پايگاه اجتماعي مورد مطالعه قرار مي دهد. بر اساس اين مطالعه ميزان مصرف رسانه اي اين جمعيت با سن مخاطبان رابطه معنادار ندارد ولي با دو متغير سطح تحصيلات و پايگاه اجتماعي رابطه معنادار دارد. |
کد مقاله | 24813 |
تعداد بازدید | 328 |
|