عنوان | ارزشهای پست مدرن خانوادگی در شهر تهران |
تعداد صفحات | 16 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه خانواده پژوهی سال 11 پیاپی 43 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1394 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 296-281 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | نسل تهران مصرف رسانهای ارزشهای خانوادگی امنیت اقتصادی ارزشهای پست مدرن خانوادگی امنیت سازنده |
چکیده |
برخی تحقیقات داخلی نشان از ظهور ارزشهای پستمدرن خانوادگی در جامعه در حال تحول ما، پیش از ملحق شدن به جوامع فراصنعتی و حتی صنعتی دارد. بر این اساس این پژوهش با هدف بررسی ارزشهای پستمدرن خانوادگی و عوامل مؤثر بر آن در شهر تهران، انجام شد. جامعه آماری پژوهش افراد 18 سال و بالاتر شهر تهران بوده و به شیوه نمونهگیری1PPS ، 600 نمونه از این جامعه آماری انتخاب شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج این پژوهش نشان میدهد: در شهر تهران عناصری از ارزشهای پستمدرن خانوادگی به چشم میخورد که از نسل اول به سوم سیر صعودی داشته و متأثر از مصرف رسانه، احساس ناامنی اقتصادی، تجرد، نسل و درآمد است. رگرسیون چند متغیره نشان میدهد متغیرهای مذکور 24 درصد از ارزشهای پستمدرن خانوادگی را تبیین میکنند. توجه به عوامل اثرگذار نشان میدهد که با به کارگیری سیاستهای اقتصادی و فرهنگی مناسب، میتوان راه را بر گسترش ارزشهای پستمدرن خانوادگی بست. یافتههای پژوهش تأییدکننده تئوری اینگلهارت در تغییر ارزشهاست. |
کد مقاله | 24672 |
تعداد بازدید | 372 |
|