عنوان
|
بررسی میزان رضایت مشتریان زن از خدمات تلفن همراه در شهرستان ارومیه (مقایسه دو شرکت همراه اول و ایرانسل) |
تعداد صفحات
|
24 |
نویسنده
|
هوشنگ تقیزاده - آیدا مسکاریان |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه زن و مطالعات خانواده - مصوب دانشگاه آزاد سال 6 پیاپی 21 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1392 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
70-47 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
ارومیه (شهرستان) تلفن همراه وفاداری مشتری رضایت مشتری همراه اول ایرانسل شرکت مخابرات مشتریان زن خدمات تلفن همراه
|
چکیده
|
رضایت مشتري، احساس مثبتی است که در مصرف کننده یا دریافت کننده محصول و خدمات ایجاد میشود. پژوهش هاي گوناگون نشان دهندة آن است که افزایش رضایت مشتري باعث افزایش سودآوري، افزایش سهم بازار، تداوم حفظ مشتري و افزایش طول دوره بقاي مشتري در سازمان میشود. بر این اساس، پژوهش حاضر درصدد بررسی میزان رضایت مشتریان زن از عملکرد دو شرکت تلفن همراه اول و ایرانسل در سطح شهر ارومیه میباشد. جامعه آماري پژوهش 150 نفر از مشتریان فعلی زن، در دو شرکت همراه اول و ایرانسل در سطح شهر ارومیه است. با توجه به نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنوف توزیع داده ها نرمال نیست در نتیجه جهت تحلیل داده ها از آزمون ناپارامتریک علامت زوج نمونه اي استفاده شده است. یافته هاي پژوهش نشان داده است که هر دو شرکت در زمینه تبلیغات جهت جلب مشتري در یک سطح میباشند، ولی تلفن همراه اول در زمینۀ ارائه خدمات باکیفیت و به روز، خدمات بعد از فروش و آنتن دهی مناسب در سطح شهر نسبت به ایرانسل پیشتاز است و این موارد باعث شده که وفاداري مشتریان زن نسبت به همراه اول بیشتر از ایرانسل باشد.
|
لینک دریافت مقاله
|
http://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/1059469
|