عنوان | بررسی عوامل مؤثر بر میزان استفاده دانشجویان دختر از لوازم آرایش |
تعداد صفحات | 17 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه زن در فرهنگ و هنر (پژوهش زنان سابق) شماره 4 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1394 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 453-437 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دانشجویان دختر لوازم آرایش بدن تنوع طلبی مصرف گرایی الگوی مصرف لوازم آرایشی میزان استفاده از لوازم آرایش |
چکیده |
این مقاله درصدد بررسی عوامل مؤثر بر میزان استفادة دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی کرمان از لوازم آرایشی است. روش پژوهش پیمایشی است و دادههای آن از طریق پرسشنامه جمعآوری شدهاند. جامعة آماری شامل کلیة دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی کرمان (5413 نفر) و نمونۀ آماری نیز شامل 378 نفر است. چارچوب نظری مستخرج از نظریههای پیربوردیو، آنتونی گیدنز و برایان ترنر است. یافتهها نشان دادند که متغیرهایی از قبیل تنوعطلبی، مصرفگرایی، سرمایة فرهنگی، مصرف رسانهای، هویت بازاندیشانه و طبقة اجتماعی، گرایش به آرایش، سن، مقطع و ترم تحصیلی رابطۀ معناداری با میزان استفاده از لوازم آرایشی دارند. درمجموع، متغیرهای مستقل توانستهاند 37 درصد از متغیر وابسته را تبیین کنند. متغیر تنوعطلبی، بهترین پیشبینیکنندة میزان استفادة دانشجویان دختر از لوازم آرایشی است. |
کد مقاله | 24395 |
تعداد بازدید | 331 |
|