• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان خانواده و الگوی مصرف؛ تحلیلی کیفی بر الگوهای رفتار خرید مبتنی بر نظریه‌های سبک زندگی
تعداد صفحات 36
نویسنده حامد نظرپور کاشانی - وحید خاشعی - زهره دهدشتی شاهرخ - محمود محمدیان
مشخصات نشریه فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده (فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده سابق) سال 10 پیاپی 34
تاریخ انتشار بهار - 1395
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 106-71
زبان فارسی
کلید واژه الگوهای رفتاری  سبک زندگی  رفتار مصرف کننده  الگوی مصرفی  الگوی مصرف خانواده  تحلیل کیفی  رفتار خرید  
چکیده خريد و مصرف جزء انکارناپذیری از کنشهای اجتماعی خانواده است و نقشي تعيين­ کننده در تخصيص منابع براي توليد انواع کالاها، شيوه توزيع آنها و هم­چنين توسعه اقتصادي، سياسي و اجتماعي دارد. چنانچه از دید رفتار مصرف­ کننده به این پدیده نگریسته شود، الگوي مصرف و خريد مردم به عنوان يک پديده فرهنگي تلقي مي­شود که ذیل مقوله سبک زندگی قابل تبیین و بررسی است. هدف این مقاله بررسی رویکردهای کلان در حوزه رفتار خرید و نیز تبیین نظریه­ های حوزه سبک زندگی که به رفتار خرید اشاره دارد، است. با استفاده از روش تحلیل محتوای جهت دار، پس از بررسی و مقایسه جامع الگوهای مختلف رفتار خرید مصرف ­کننده مبتنی بر سبک زندگی، منطق حاکم بر آنها استخراج شده و مورد بحث قرار گرفته و در نهایت عوامل درونی و محیطی مؤثر بر رفتار خرید با توجه به نقش کلیدی سبک زندگی تبیین و ارائه شده است.

کد مقاله 24280
تعداد بازدید 358

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397