| عنوان | خانواده و الگوی مصرف؛ تحلیلی کیفی بر الگوهای رفتار خرید مبتنی بر نظریههای سبک زندگی |
| تعداد صفحات | 36 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده سال 10 پیاپی 34 |
| تاریخ انتشار | بهار - 1395 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 106-71 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | الگوهای رفتاری سبک زندگی رفتار مصرف کننده الگوی مصرفی الگوی مصرف خانواده تحلیل کیفی رفتار خرید |
| چکیده |
خريد و مصرف جزء انکارناپذیری از کنشهای اجتماعی خانواده است و نقشي تعيين کننده در تخصيص منابع براي توليد انواع کالاها، شيوه توزيع آنها و همچنين توسعه اقتصادي، سياسي و اجتماعي دارد. چنانچه از دید رفتار مصرف کننده به این پدیده نگریسته شود، الگوي مصرف و خريد مردم به عنوان يک پديده فرهنگي تلقي ميشود که ذیل مقوله سبک زندگی قابل تبیین و بررسی است. هدف این مقاله بررسی رویکردهای کلان در حوزه رفتار خرید و نیز تبیین نظریه های حوزه سبک زندگی که به رفتار خرید اشاره دارد، است. با استفاده از روش تحلیل محتوای جهت دار، پس از بررسی و مقایسه جامع الگوهای مختلف رفتار خرید مصرف کننده مبتنی بر سبک زندگی، منطق حاکم بر آنها استخراج شده و مورد بحث قرار گرفته و در نهایت عوامل درونی و محیطی مؤثر بر رفتار خرید با توجه به نقش کلیدی سبک زندگی تبیین و ارائه شده است. |
| کد مقاله | 24280 |
| تعداد بازدید | 415 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...