• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش عوامل فرهنگی و رسانه‌ای‎‏ در پیش بینی حجاب زنان؛ مطالعه‌ای ملی‏
تعداد صفحات 15
نویسنده جواد خدادادی سنگده - خدابخش احمدی نوده
مشخصات نشریه فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده (فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده سابق) سال 10 پیاپی 33
تاریخ انتشار زمستان - 1394
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 21-7
زبان فارسی
کلید واژه حجاب زن  عوامل فرهنگی  فرهنگ و حجاب  رسانه و حجاب  عوامل رسانه‌ای  
چکیده با توجه به ضرورت شناسایی عوامل موثر بر حجاب و اهمیت شناسایی عوامل فرهنگی موثر بر چگونگی ‏حجاب، در این مطالعه به پیش¬بینی حجاب و عوامل فرهنگی و رسانه در کشور پرداخته شد. پژوهش‎ ‎حاضر ‏توصیفی از نوع همبستگی بود که در آن 2868 نفر از دختران و زنان بالای 15 سال کشور به شیوه نمونه‌گیری ‏چندمرحله¬ای انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته حجاب مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده¬ها با ‏استفاده از همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری به شیوه گام به گام تجزیه و تحلیل شد. نتایج ‏ضریب همبستگی پیرسون نشان داد حجاب دارای رابطه مثبت و معناداری با عوامل فرهنگی است. همچنین نتایج ‏حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد که عوامل فرهنگی قادر به پیش¬بینی 59 درصد از بدحجابی دختران و زنان ‏کشور است. نتایج این مطالعه بیانگر این است که عوامل فرهنگی و رسانه¬ها نقش قابل توجهی در چگونگی ‏حجاب دختران و زنان کشور ایفا می¬کند، بنابراین توجه به عوامل فرهنگی برای هرگونه اقدام و برنامه¬ریزی در ‏زمینه حجاب بیش از پیش اهمیت دارد.‏

کد مقاله 23656
تعداد بازدید 234

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397