• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نگرش زنان متأهل نسبت به برخی عوامل اجتماعی مؤثر بر همسرآزاری
تعداد صفحات 16
نویسنده رحمت میرزایی - احمد بخارایی - فائزه محمدی
مشخصات نشریه دوفصلنامه پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين سال 3 شماره 2 پیاپی 5
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1394
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 144-129
زبان فارسی
کلید واژه همسرآزاری  نقش‌های جنسیتی  خشونت خانگی علیه زنان  خشونت علیه زنان  زنان متأهل  عوامل اجتماعی  دیدگاه زنان  تفکیک نقش  عوامل مؤثر بر خشونت خانگی  پاوه (شهرستان)  
چکیده زمینه و هدف: همسر آزاری یکی از مشکلات مهمی است که اکثر جوامع، سنتی و مدرن، کم و بیش با آن مواجه هستند. لذا هدف تحقیق حاضر، نگرش زنان متأهل شهر پاوه نسبت به برخی عوامل اجتماعی مؤثر بر همسر آزاری است. روش: این پژوهش از نوع پیمایشی است. نمونۀ این پژوهش، 200 نفر از زنان متأهل شهر پاوه در سال 1393 با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و سیستماتیک بودند. برای تأمین اعتبار پرسش‌نامه، از روش اعتبار صوری و برای تعیین پایایی، از ضریب آلفای کرونباخ که برابر با 82/0 است استفاده شد. داده‌های این پژوهش، به کمک پرسشنامه و با بهره‌گیری از آماره‌های توصیفی و همبستگی پیرسون با استفاده از نرم‌افزار spss تحلیل شده‌اند. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که بیشترین میزان خشونت رایج در جامعۀ مورد مطالعه، مربوط به خشونت روانی و کمترین میزان خشونت، مربوط به خشونت فیزیکی است. نتیجه‌گیری: نتایج نشان می‌دهد بین تصور اقتدارگرایانۀ مرد و تصورات فرمانبردارانۀ زن از نقش خود و خشونت علیه زنان، رابطۀ مستقیم و معنا‌داری وجود دارد و بین کمک و همکاری شوهر در کارهای منزل با خشونت علیه زنان، رابطۀ معنا‌داری مشاهده نشد. همچنین بین تحصیلات مرد و همسر آزاری تفاوت معناداری وجود دارد.

کد مقاله 23483
تعداد بازدید 289

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397