• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسي عوامل مؤثر بر ميزان حضور زنان در شبكه‌هاي اجتماعي مجازي مورد مطالعه: زنان ساكن شهر تهران
تعداد صفحات 14
نویسنده لیلا نیرومند - شایسته ذهابی
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات رسانه‌ای - دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات - مصوب دانشگاه آزاد سال 10 پیاپی 28
تاریخ انتشار بهار - 1394
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 66-53
زبان فارسی
کلید واژه حضور زنان  آگاهی  عوامل مؤثر  شبکه‌های اجتماعی  زنان شهر تهران  شبکه‌های اجتماعی مجازی  شبکه‌های مجازی  خودابرازی  
چکیده با عمومي شدن دسترسي به شبکه هاي اجتماعي مجازي و افزايش تصاعدي ضريب نفوذ اينترنت در ايران و در کنار آن افزايش تعداد سايت ها و وبلاگ هاي زنان و پايگاه هاي اطلاع رساني بر روي اين شبکه جهاني، کاربران توجه ويژه اي به اين شبکه ها داشته اند. بنابراين هدف کلي پژوهش بررسي عوامل موثر بر حضور زنان در شبکه هاي اجتماعي مجازي مي باشد. عواملي همچون؛ نوع رابطه ايجاد شده (با اعتماد صميمي- محافظه کارانه)، استفاده از مزيت ها، نوع فعاليت (منفعل و فعال)، تعدد کاربردهاي مورد نظر از استفاده و تعدد شبکه هاي اجتماعي مورد استفاده بر حضور زنان در شبکه هاي اجتماعي موثر است.\r\nاين تحقيق از نظر ماهيت از نوع پژوهش هاي کمي محسوب مي شود واز نوع پيمايشي مي باشد و از نظر هدف از نوع کاربردي است. جامعه آماري اين پژوهش زنان ساکن شهر تهران مي باشند. حجم نمونه آماري 400 نفر تعيين شده است و به منظور گردآوري اطلاعات با رويکرد ميداني از ابزار پرسشنامه محقق ساخته پس از تاييد روايي و پايايي بهره گرفته شده است.\r\nبين هر چهار مولفه (نوع رابطه ايجاد شده با اعتماد صميمي- محافظه کارانه، استفاده از مزيت ها، نوع فعاليت، تعداد کاربردهاي مورد نظر از استفاده و تعدد شبکه هاي اجتماعي) با حضور زنان در شبکه هاي اجتماعي در سطح 99 درصد ارتباط معني دار مثبتي وجود دارد، همچنين نتايج گوياي اين بود که بين آگاهي (اطلاع داشتن) زنان و حضورشان در شبکه هاي اجتماعي در سطح يک درصد رابطه مثبت و معني داري وجود دارد. با توجه به اينکه بيشتر زنان مورد مطالعه موافق حضور زنان در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي بودند، ضروري است که اطلاع رساني و فرهنگ سازي مناسب در اين زمينه صورت گيرد. تا استفاده از فضاي مجازي صرفا جهت بالارفتن آگاهي هاي آنان و کارهاي روزمره مفيدشان باشد.

کد مقاله 23450
تعداد بازدید 250

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397