عنوان | عوامل مؤثر بر حضور زنان تهراني در شبكههاي اجتماعي مجازی |
تعداد صفحات | 8 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مطالعات رسانهای - دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات - مصوب دانشگاه آزاد سال 9 پیاپی 26 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1393 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 126-119 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | حضور زنان شبکههای اجتماعی زنان شهر تهران شبکههای اجتماعی مجازی شبکههای مجازی خودابرازی |
چکیده |
رسانه هاي نوين اطلاعاتي و در راس آن اينترنت، موجب نوسازي فرآيندهاي اجتماعي است. زنان نيز به عنوان گروهي بزرگ از جامعه از اين فرايندها به دور نمانده و ازجمله مصرف کنندگان اين تکنولوژي ها محسوب مي شوند.\r\nلذا هدف کلي اين پژوهش بررسي عوامل موثر بر حضور زنان در شبکه هاي اجتماعي مجازي مي باشد. عواملي همچون؛ نوع رابطه ايجاد شده (با اعتماد صميمي- محافظه کارانه)، استفاده از مزيت ها، نوع فعاليت (منفعل و فعال)، تعدد کاربردهاي مورد نظر از استفاده و تعدد شبکه هاي اجتماعي مورد استفاده بر حضور زنان در شبکه هاي اجتماعي، موثر است.\r\nاين تحقيق از نظر ماهيت از نوع کمي محسوب مي شود واز نوع پيمايشي مي باشد و از نظر هدف از جمله تحقيقات کاربردي است. جامعه آماري اين پژوهش زنان ساکن شهر تهران مي باشند. حجم نمونه آماري 400 نفر تعيين شده و به منظور گردآوري اطلاعات با رويکرد ميداني از ابزار پرسشنامه محقق ساخته پس از تاييد روايي و پايايي بهره گرفته شده است. |
کد مقاله | 23447 |
تعداد بازدید | 251 |
|