| عنوان | بررسی مقایسهای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی در دختران دانشآموز دارای مادران شاغل و غیر شاغل |
| تعداد صفحات | 14 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه روانشناسی تربیتی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن) سال 4 شماره 4 پیاپی 16 |
| تاریخ انتشار | زمستان - 1392 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 66-53 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | دانشآموزان دختر سلامت روانی دختران هوش هیجانی مادران خانهدار سلامت روانی دانشآموزان دختر عملکرد تحصیلی مادر شاغل سلامت روانی |
| چکیده |
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر ومقایسه آن در دختران دانش آموز دارای مادران شاغل و غیرشاغل بوده است. 328 نفر از دانش آموزان مدارس راهنمایی تحصیلی از دو ناحیه آموزش و پرورش شهرستان رشت در سال تحصیلی 1391-1390 به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و به پرسشنامه های هوش هیجانی بار-ان و سلامت روانی گلدبرگ و هیلر پاسخ دادند. نتایج تحلیل با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد در هر دو گروه دختران دارای مادران شاغل و غیرشاغل بین همه مولفه های هوش هیجانی و همه مولفه های سلامت روانی همبستگی منفی و معنادار در سطح کمتر از 01/0 وجود داشت. نتایج آزمون T بیانگر آن بود که از لحاظ هوش هیجانی، سلامت روانی و مولفه های آنان تفاوتی بین دو گروه دختران دارای مادران شاغل وغیرشاغل وجود نداشت اما از لحاظ عملکرد تحصیلی این تفاوت معنادار و به نفع دختران مادران شاغل بدست آمد. |
| کد مقاله | 22970 |
| تعداد بازدید | 341 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...