عنوان | بازاریابی فعالیتهای خیرخواهانه: تبیین نقش جنسیت در جوانان |
تعداد صفحات | 28 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان (مطالعات زنان سابق) سال 13 شماره 4 پیاپی 45 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1394 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 180-153 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | مشارکت خیریهای تفاوت جنسیتی مؤسسه خیریه هورمون اکسی توسین قصد کمک مالی |
چکیده |
پژوهش حاضر با هدف بررسی بازاریابی فعالیتهای خیرخواهانه، تبیین نقش جنسیّت در جوانان انجام شد. طرح نیمه تجربی پژوهش، طرح پیشآزمون و پسآزمون با یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل بود. جامعۀ آماری پژوهش، دانشجویان دانشگاه مازندران بودند که از طریق همتاسازی، نمونۀ لازم برای هر یک از دو گروه آزمایش و کنترل 10 نفر تعیین شد. در این پژوهش افراد در معرض نمایش فیلم تبلیغاتی با مضمون آگهیهای خدمات عمومی قرار گرفتند. البته قبل و بعد از نمایش فیلم از هر فرد خونگیری شد، در ادامه افراد به پرسشنامهای که به منظور سنجش متغیر قصد کمک مالی تهیه شده بود، پاسخ میدادند و در نهایت به همۀ افراد مبلغ یکسانی بن تحویل داده شد تا هر فرد بعد از نمایش فیلم دربارۀ اهدای آن به مؤسسۀ خیریه تصمیمگیری کند. تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها با SPSS18 انجام شد. نتایج نشان داد میان مردان و زنان در میزان ترشح هورمون اکسی توسین، قصد کمک مالی به فعالیتهای خیرخواهانه و میزان کمک مالی به فعالیتهای خیرخواهانه تفاوت معناداری وجود ندارد. |
کد مقاله | 22882 |
تعداد بازدید | 362 |
|