• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان وضعيت سقف شيشه‌اي و تأثير آن بر كاهش توانمندي زنان در سازمان‌هاي ورزشي (مطالعه موردي: اداره كل ورزش و جوانان استان آذربايجان شرقي)
تعداد صفحات 11
نویسنده مهدی آزادان - هاشم کوزه چیان - مهدی بشیری - رسول نوروزی سیدحسینی
مشخصات نشریه فصلنامه پژوهش‌هاي فيزيولوژي و مديريت در ورزش - جهاد دانشگاهي شماره 1
تاریخ انتشار بهار - 1394
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 49-39
زبان فارسی
کلید واژه توانمندی زنان  سقف شیشه‌ای  آذربایجان شرقی  سازمان‌ ورزشی  جامعه‌پذیری ضعف  اداره کل ورزش و جوانان  خود ناتوان انگاری  
چکیده پدیده ی «سقف شیشه ای» بسیاری از زنان را از پیشرفت به طرف مشاغل بالاتر و مناصب مدیریتی باز می دارد. بنابراین، تحقیق حاضر قصد دارد تا وضعیت سقف شیشه ای در اداره ی کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی و تأثیر آن برکاهش توانمندی زنان شاغل در آن سازمان را مورد بررسی قرار دهد. در این راستا، کارکنان شاغل در این سازمان و ادارات تابعه در شهرستان ها به پرسشنامه سقف شیشه ای پاسخ دادند.
برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کولموگروف اسمیرنوف، تی مستقل و تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزارهای SPSS 19 و LISREL 8 استفاده گردید (0/05 >P). نتایج نشان داد بین دیدگاه های زنان و مردان به وجود سقف شیشه ای در سازمان و جامعه پذیری ضعف تفاوت معناداری وجود دار؛ به طوری که زنان بیشتری از مردان به وجود سقف شیشه ای، و مردان بیشتر از زنان به جامعه پذیری ضعف اعتماد دارند. نتایج حاصل از مدل تحلیل مسیر نشان داد سقف شیشه ای به طور مستقیم بر توانمندی، جامعه پذیری ضعف و خود ناتوان انگاری اثر گذار است. همچنین جامعه پذیری ضعف و خود ناتوان انگاری بر توانمند سازی اثری منفی و معنادار دارند. در نهایت، زنان مشاغل در سازمان های ورزشی از پدیده ی سقف شیشه ای رنج می برند. لذا لزوم توجه به فرهنگ سازی در خصوص توانایی های زنان به خصوص توانایی های مدیریتی آن ها پیشنهاد می گردد.

کد مقاله 22586
تعداد بازدید 265

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397