عنوان | تأثير گرايشها آسيبزاي عاطفي با جنس مخالف در پسران بر عملكرد تحصيلي آنها |
تعداد صفحات | 18 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه روانشناسی تربیتی (مصوب وزارت علوم) سال 11 پیاپی 36 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1394 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 56-39 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | افت تحصیلی جنس مخالف روابط آسیبزا عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر دبیرستانی گرایش به جنس مخالف گرایش عاطفی |
چکیده |
هدف تحقيق حاضر بررسي تاثير گرايش ها آسيب زاي عاطفي دانش آموزان پسر (پايه ي اول دبيرستان) با جنس مخالف برافت تحصيلي آن ها هست. جامعه آماري پژوهش كليه دانش آموزان پايه ي اول دبيرستان هاي پسر شهر مرند در سال 93- 1392 است كه از اين جامعه آماري تعداد 60 نفر (30 نفر بدون گرايش عاطفي و 30 نفر داراي گرايش عاطفي) به روش نمونه گيري در دسترس انتخاب و در پژوهش شركت داده شد. روش پژوهش توصيفي و از نوع علي- مقايسه اي (پس رويدادي) هست. ابزار جمع آوري داده ها شامل؛ معدل (پيشرفت تحصيلي) دانش آموزان در دروس رياضي، زبان انگليسي و علوم زيستي و بهداشت و پرونده هاي مشاوره اي بوده است كه از طريق دفتر مشاوره تهيه شده است. براي تجزيه وتحليل داده هاي گردآوري شده از روش هاي آمار توصيفي (درصد، ميانگين و انحراف معيار) و آمار استنباطي t مستقل جهت مقايسه گروه ها استفاده شده است. نتايج حاصله از تحقيق نشان داد؛ ميانگين نمرات پيشرفت تحصيلي دانش آموزان داراي گرايش عاطفي (1/ 27) كمتر از ميانگين نمرات پيشرفت تحصيلي (7/ 54) دانش آموزاني است كه داراي گرايش عاطفي به جنس مخالف ندارند. درعين حال هرچقدر گرايش ها آسيب زاي عاطفي دانش آموزان پسر (پايه اول دبيرستان) با جنس مخالف بيشتر بوده بر افت تحصيلي آن ها (در دروس رياضي، علوم زيستي و بهداشت و زبان انگليسي) افزوده شده است. |
کد مقاله | 22583 |
تعداد بازدید | 308 |
|