عنوان | تعیین اثربخشی آموزش گروهی خودکارآمدی در بهبود سازگاری زنان متأهل |
تعداد صفحات | 24 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده سال 5 شماره 1 پیاپی 16 |
تاریخ انتشار | بهار - 1394 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 66-43 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | سازگاری عاطفی زنان متأهل سازگاری اجتماعی سازگاری آموزش گروهی خودکارآمدی سازگاری خانوادگی تندرستی |
چکیده |
هدف: پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر افزایش سازگاری زنان متأهل بود. در این پژوهش، جامعه آماری، زنان متأهل شرکت کننده در جلسات آموزش مهارتهای زندگی در خانه های سلامت منطقه 6 در سال 1391 بودند. \r\nروش:حجم نمونه 30 نفر بود که به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. هر دو گروه در معرض پیشآزمون قرار گرفتند و آموزش خودکارآمدی برای گروه آزمایش اجرا شد. بعد از آموزش از دو گروه کنترل و آزمایش پس آزمون گرفته شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه سازگاری بل بود. این پژوهش در قالب پنج فرضیه، اثربخشی آموزش خودکارآمدی در بهبود سازگاری (خانوادگی، تندرستی، عاطفی، اجتماعی، کلی) زنان متأهل مورد بررسی قرار گرفت. برای تحلیل آماری داده ها از تحلیل کوواریانس استفاده شده است. \r\nیافته ها: نتایج نشان میدهدکه بین عملکرد گروه آزمایش و کنترل پس ار آموزش تفاوت معناداری وجود دارد. \r\nنتیجه گیری:بنابراین میتوان نتیجه گرفت که آموزش خودکارآمدی باعث بهبود سازگاری در ابعاد خانوادگی، تندرستی، عاطفی، اجتماعی و کلی زنان متأهل شده است. |
کد مقاله | 22479 |
تعداد بازدید | 325 |
|