• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش فعاليت‌هاي مراكز راهنمايي و مشاوره خانواده در كاهش مشكلات دانش‌آموزان
تعداد صفحات 17
نویسنده محمد مخاطب
مشخصات نشریه فصلنامه خانواده و پژوهش - پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش - علمی پژوهشی سال 11 پیاپی 24
تاریخ انتشار پائیز - 1393
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 77-61
زبان فارسی
کلید واژه مراکز مشاوره خانواده  مشکلات دانش‌آموزان  فعالیت‌های مشاوران  
چکیده هدف اين پژوهش بررسي نقش فعاليتهاي مراكز راهنمايي و مشاوره خانواده در كاهش مشكلات دانش آموزان دوره هاي مختلف تحصيلي مدارس شهر تهران بوده است. روش تحقيق، غيرآزمايشي از نوع پيمايشي است . جامعه آماري آن دانش آموزان مراجعه كننده به مراكز و نيز والدين آنان در سال تحصيلي 92-91 بوده اند كه از ميان آنها 401 دانش آموز \r\nو والدين آنان به روش تصادفي ساده انتخاب شده اند. براي گردآوري اطلاعات از فرم مشاوره حضوري دانش آموزان و پرسشنامه والدين استفاده شده است. براي تعيين پايايي پرسشنامه والدين و فرم مشاوره حضوري دانش آموز از روش آلفاي كرانباخ استفاده شده است. براي تعيين روايي ابزارهاي پژوهشي يادشده از روش روايي محتوايي بهره گيري شده\r\nاست. براي تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي (جداول فراواني، درصد و ميانگين) و آمار استنباطي (آزمون دوجمله اي، آزمون آناليز واريانس يك سويه، آزمون تعقيبي توكي و آزمون خي دو) استفاده شده است. يافته هاي اين پژوهش عبارت اند از: بيشترين مشكلات دانش آموزان مراجعه كننده به مراكز از ديدگاه والدين مشكلات عاطفي و رواني و از نگاه\r\nخود دانش آموزان مشكلات تحصيلي و يادگيري بوده است. ميان نوع مشكلات دانش آموزان دختر با نوع مشكلات دانش آموزان پسر از ديدگاه والدين تفاوت معنادار وجود ندارد ( 838/. = sig ). تنوع و نقش فعاليتهايي كه مراكز راهنمايي و مشاوران براي كاهش مشكلات دانش آموزان انجام داده اند مؤثر بوده و كيفيت فعاليتهاي انجام شدة اين مراكز و\r\nمشاوران در كاهش مشكلات دانش آموزان تأثير داشته است. اين تأثير با اطمينان 95درصد معنادار و قابل قبول است.

کد مقاله 22469
تعداد بازدید 353

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397