عنوان | رابطه بين دينداري و مصرف نمايشي زنان شهر تهران (مطالعه موردي منطقه 5) |
تعداد صفحات | 31 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان سابق) سال 17 پیاپی 65 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1393 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 67-37 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | مصرف دینداری الگوی مصرفی زنان شهر تهران مصرف نمایشی منطقه 5 تهران مصرف واقعی |
چکیده |
با توجه به روند فزاينده ي مصرف نمايشي و منزلتي در جامعه و پيامدهاي كه اين نوع مصرف براي جامعه و خانواده ها دارد، مطالعه-ي حاضر به بررسي رابطه ي بين دينداري و مصرف نمايشي در بين 383 نفر از زنان ساكن منطقه ي 5 شهر تهران مي پردازد. نتايج نشان داد گرچه ميزان مصرف نمايشي بين بيشتر پاسخ گويان پايين و كمتر از حد ميانگين است، اما ميزان آن در بين قريب به يك چهارم پاسخ گويان در حد بالاست. در ضمن، ميزان دينداري زنان در حد متوسط است. علاوه بر اين، ضمن آنكه همبستگي ضعيف و منفي ميان دينداري و ابعاد آن با مصرف نمايشي زنان شهر تهران وجود دارد، ابعاد پيامدي، اخلاقي، تجربي و مناسكي به ترتيب بيشترين نقش را در پيش بيني تغييرات مصرف نمايشي زنان شهر تهران داشته اند. ابعاد اعتقادي و شرعي نيز از تحليل نهايي خارج شده و فاقد نقش پيش بيني كننده در مصرف نمايشي زنان بوده اند. |
کد مقاله | 22400 |
تعداد بازدید | 320 |
|