ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان احساس امنیت کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از منظر جنسیت، سن، میزان تحصیلات و میزان استفاده (مطالعه موردی شبکه اجتماعی فیس‌بوک)
تعداد صفحات 26
نویسنده فرزاد زیویار - احسان شهیر
مشخصات نشریه دوفصلنامه رسانه و فرهنگ (مصوب وزارت علوم) سال 5 شماره 1
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1394
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 82-57
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  احساس امنیت  سن  شبکه‌های اجتماعی  میزان تحصیلات  کاربران ایرانی  میزان استفاده  فیس‌بوک  احساس آسایش  
چکیده با عنایت به توسعه و پیشرفت کاربردهای جدید فضای سایبر پیامدهای فرهنگی و اجتماعی بسیاری در حال تحقق می‌باشد نمونه آن فیس بوک تبدیل به سامانه‌ای شده است که بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون کاربر در سراسر جهان مبتلابه آن هستند. \r\nموضوع امنیت از مهم‌ترین اهداف و ارزش‌های اصولی پایدار جامعه است و مهم‌تر از امنیت، موضوع احساس امنیت است. و بنا بر تحقیقات قبلی محقق یکی از مهم‌ترین علل استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی خارجی احساس امنیت می‌باشد. \r\nپژوهش حاضر از حیث هدف، پژوهشی کاربردی، از حیث نحوه گردآوری داده‌ها، پژوهشی توصیفی (غیرآزمایشی) از شاخه مطالعات میدانی به شمار می‌آید و از حیث ارتباط بین متغیرهای تحقیق، بر نوعی رابطه علی دلالت دارد. روش انجام تحقیق، پیمایشی است. \r\nدر این پژوهش ابتدا مفهوم احساس امنیت و احساس آسایش از تراکنش‌های الکترونیکی به‌عنوان مهم‌ترین تهدیدهای برای جذب کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی پس از تحلیل محتوای مصاحبه‌های صورت گرفته با خبرگان و اساتید و فعالین حوزه‌های مرتبط و تحقیقات انجام‌شده قبلی محقق شناسایی، گردید و سپس به‌وسیله پرسش‌نامه الکترونیکی داده‌ها جمع‌آوری و به‌وسیله نرم‌افزارهای مرتبط، اثبات گردید، بین (جنسیت، سن و میزان استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک) با احساس امنیت و با احساس آسایش کاربران شبکه‌های اجتماعی رابطه معنی‌داری وجود دارد.

کد مقاله 21823
تعداد بازدید 323

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397