• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان اثربخشی آموزش الگوی ارتباطی زوجين بر ميزان علائم نقص توجه و بيش‌ فعالی دانش‌آموزان سنين 9-4 سال
تعداد صفحات 12
نویسنده مختار ملک پور - ارغوان شریعت - امیر قمرانی
مشخصات نشریه دوفصلنامه پژوهش‌های علوم شناختی و رفتاری - دانشگاه اصفهان سال 5 شماره 1 پیاپی 8
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1394
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 106-95
زبان فارسی
کلید واژه الگوهای ارتباطی زوجین  اختلال بیش‌ فعالی کم توجهی  دانش‌آموزان 9-4 سال  
چکیده کمبود توجه و تمرکز/ اختلال بيش‌فعالی (ADHD) يکی از رايج‌ترين اختلالات شناخته شده‌ عصب روان‌شناختی دوران کودکی است که برای کودک، خانواده و جامعه مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد. بنابراين، هدف اين تحقيق‌ بررسی اثربخشی آموزش الگوی ارتباطی زوجين بر ميزان علائم نقص توجه و بيش‌فعالی دانش‌آموزان سنين 9-4 بود. 60 دانش‌آموز با علائم اختلال نقص توجه/ بيش‌فعالی ـ تکانشگری، به شيوه‌ نمونه‌گيری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند و سپس به‌صورت تصادفی در دو گروه کنترل (30 نفر) و آزمايش (30 نفر) قرار گرفتند. داده‌های حاصل با استفاده از آزمون تحليل کواريانس تجزيه و تحليل شد. پژوهش حاضر نشان داد آموزش الگوی ارتباطی زوجين به والدين، ميزان علائم ADHD کودکان را به‌صورت معنی‌داری کاهش می‌دهد (بی‌توجهی P = 0/041، تکانشگری P = 0/005 و بيش‌فعالی P = 0/011). نتايج تحقيق نشان داد که از اين روش می‌توان به عنوان يک روش غيردارويی در کاهش علائم ADHD در کودکان مبتلا، استفاده کرد.

کد مقاله 20776
تعداد بازدید 456

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397