عنوان
|
بررسي و شناسايي برخي عوامل مؤثر بر توسعه بازاريابي ورزش بانوان استان آذربايجان غربي |
تعداد صفحات
|
18 |
نویسنده
|
محمدرحیم نجف زاده - فرخ لقا نجف زاده - مهدی رستمی - ژیلا مرسلی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه مديريت بهرهوري (فراسوی مدیریت)- دانشگاه آزاد اسلامي واحد تبريز - علمی پژوهشی سال 5 پیاپی 20 |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1391 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
144-127 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
ورزش زنان بازاریابی آذربایجان غربی بازاریابی ورزشی بازاریابی ورزشی بانوان
|
چکیده
|
هدف از اين پژوهش شناسايي و ارزيابي برخي عوامل موثر بر توسعه بازاريابي ورزش بانوان استان آذربايجان غربي از ديدگاه مديران باشگاه هاي ورزشي بانوان و مديران و کارشناسان ادارات تربيت بدني استان آذربايجان غربي بود. جامعه آماري اين تحقيق را کليه مديران و مربيان باشگاه هاي ورزشي بانوان در سطح استان (60 نفر) و کارشناسان ادارات تربيت بدني استان آذربايجان غربي (50 نفر)، تشکيل دادند (N = 110). ابزار تحقيق پرسشنامه اي شامل 45 پرسش بسته بود که پايايي و روايي آن قبلا تاييد گرديد (a = 0.95). نتايج حاصل از تحليل عاملي داده ها نشان داد که 11 عامل (حمايت مالي، مديريت مکان و کانال هاي توزيع، مديريت محصول، مديريت فرآيند، مديريت قيمت گذاري، قدرت هاي حاکم بر بازار و رسانه ها، شواهد فيزيکي، مديريت روابط عمومي، عوامل انگيزشي، انتظارات تماشاگران و طرفداران، ارزش گذاري تيم ها) مهمترين عوامل موثر بر توسعه بازاريابي ورزش بانوان استان آذربايجان غربي بودند که لازم است توجه و سرمايه گذاري اداره کل تربيت بدني و مديران باشگاه هاي ورزشي بانوان و بازاريابان ورزشي در سطح استان در اين زمينه ها متمرکز گردد.
|